Forum Wszystko o Dota - PL Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Darchcrow, the Enigma Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
glovan.dotapro
First blood
First blood



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 17:43, 19 Maj 2008 Powrót do góry

Witam , jest to mój pierwszy poradnik więc proszę o wyrozumiałość xD
Dotyczy on Enigmy , a więc lets go Smile . ( bez zdjęć bo chwilowo nie mam takiej możliwości.Very Happy

Więc zaczynamy:

ENIGMA:The result of a collapsed star entombed within a field of elemental magic, Darchrow is one of the most dangerous beings in existence, consuming hundreds of worlds into the void of his hate and hunger. Now serving the Sentinel for an unknown purpose, Darchrow turns his hatred upon the Undead Scourge, yet is not above using his own allies as portals for his own servants to come through. Capable of manipulating both void and shadow in combat, his greatest pleasure is to release the oblivion within him upon the world, creating an abyss that draws enemies ever closer to destruction.

Pokażę staty na 1 lvlu bez itemów:
Damage : 42-48
Armor : 4
HP:473
MANA:260
Siła:17
Zwinność:14
Inteligencja:20
Teraz przechodzimy do umiejętności:

Malefice
Focuses Darchrow's hatred on a target, causing it to take damage over time and become repeatedly stunned.
Lasts 2/4/4/6 seconds.

Level 1 - 30 damage every 2 seconds.
Level 2 - 40 damage every 2 seconds.
Level 3 - 65 damage every 2 seconds.
Level 4 - 80 damage every 2 seconds.

Cooldown: 15 seconds.

Level 1: 110 mana, 15 sec cooldown.
Level 2: 130 mana, 15 sec cooldown.
Level 3: 150 mana, 15 sec cooldown.
Level 4: 160 mana, 15 sec cooldown.

Malefice jest bardzo przydatną umiejętnością do ucieczki oraz do walki 1v1 . Polega to na tym , że z każdym ulepszeniem tego skilla przeciwnik dostaje większy dmg i jest stunowany wiecej razy.


Conversion
Splits a friendly creep into 3 malevolent aspects of itself, coming under your control. Lasts 30 seconds.

Level 1 - Spawns 3 Lesser Eidolons.
Level 2 - Spawns 3 Eidolons.
Level 3 - Spawns 3 Greater Eidolons.
Level 4 - Spawns 3 Dire Eidolons.

Cooldown: 15 seconds.

Level 1: 125 mana, 15 sec cooldown.
Level 2: 125 mana, 15 sec cooldown.
Level 3: 125 mana, 15 sec cooldown.
Level 4: 125 mana, 15 sec cooldown.

Conversion polega na tym , że Enigma może sobie zamienić swojego creepa na 3 Eidolons'y , które są z lvl na lvl coraz lepsze. Ogólnie umiejętność dobra do creepowania, pushowania no i w early game gdy je sobie summoniemy przeciwnik tak łatwo nas nie dorwie ponieważ 3lvl i 4lvl tej umiejętności jest już silny.


Midnight Pulse
Steeps an area in dark magic, causing all opponents who dare enter to take damage.
Lasts 8 seconds.

Level 1 - 3% max life lost per second.
Level 2 - 4% max life lost per second.
Level 3 - 5% max life lost per second.
Level 4 - 6% max life lost per second.

Cooldown: 25 seconds.

Level 1: 135 mana, 25 sec cooldown.
Level 2: 150 mana, 25 sec cooldown.
Level 3: 165 mana, 25 sec cooldown.
Level 4: 180 mana, 25 sec cooldown.

Midnight Pulse jest obszarowy, wszystkim jednostkom stojącym w obszaże tego skilla zabiera % z ich życia. W połączeniu z Malefice i z ulti o którym zaraz powiem ta umiejętność może zdziałać cuda.Minusem jest to , że ma dość duży cooldown.


Black Hole
Summons the powers from the darkest abyss, creating a vortex that sucks all nearby enemies closer, dealing damage. Lasts 4 seconds.

Level 1 - 30 damage at range, 60 damage close up.
Level 2 - 50 damage at range, 100 damage close up.
Level 3 - 70 damage at range, 140 damage close up.

Cooldown: 200/190/180 seconds.

Level 1: 200 mana, 200 sec cooldown.
Level 2: 300 mana, 190 sec cooldown.
Level 3: 400 mana, 180 sec cooldown.

Jest to ultimate Enigmy. Gdy tego użyjemy pojawia się niszcząca kula , przeciwnicy którzy są bliżej niej dostają większy dmg. Nie wolno sie poruszyć gdy się to aktywuje ( channeling). Szczerze mówiąc są lepsze ultimaty ale ten potrafi nieźle namieszać gdy umie się go użyć.Minusem jest cooldown.

Dobra, teraz pora na item build i ogólną taktykę Enigmą.

Item build:(itemy idą w kolejności składania ich.
-Najpierw oczywiście tangosy , mana potiony , health potiony i Nul Talisman

-POWER TREADS -(inteligence) albo BOOTS OF TRAVEL, jak kto woli ale ja myślę , że PT jest lepszym rozwiązaniem ponieważ da nam 10 inteligencji a co za tym idzie będziemy mieli więcej many w early game.

BLINK DAGGER- On jest obowiązkowy ponieważ Enigma musi mieć dosyć dużo HP a pozatym oczywiście MANA.

BLACK KING BAR- Do złożenia go potrzebne nam są 2 składniki : Staff of wizardy i blades of attack, recipe dagona - 1350.Można go ulepszyć pięć razy i za każdym razem dagon będzie zadawał większe obrażenia 1lvl-400 2lvl-500 3lvl-600 4lvl-700 5lvl-800

-SHIVA'S GUARD- Przydatna rzecz , daje nam 14 armoru , 25 inteligencji oraz ability które działa obszarowo , spowalnia graczy wokól tego kto uzył Shiva's oraz zadake im dmg 200 lub 200+ ( nie pamiętam )
-DAGON- gdy dobrze nam się wiedzie możemy go złożyć.
Gdy mamy dużo kaski to możemy poszaleć dalej i złożyć :

-ORCHID MELVOENCE - potrzebne nam są 3 oblivion staffy , item ten da Enigmie inteligencje , szybkość ataku , szybszą regenerację many , oraz ability do rzucania ciszy , która trwa 3.5 albo 4.5 sec ( nie pamiętam dokładnie) Silent rzucasz na 1 przeciwnika.( polecam złożyć zamiast któregoś z podanych itemów na soul booster ponieważ enigmy need hp ^^

Teraz pora na ogólną taktykę gry Enigmą :

Obojętne jest czy wybierzesz dół , góre czy środek jako swoj lane jednak lepiej wyczaić sobie taką stronę , żeby był na niej 1 przeciwnik.
Nie prosimy o ,, solo " jak nooby , jeżeli trafi nam sie 1v1 na lane to dobrze , a jeżeli team mate pójdzie z Tobą = trudno.
Bijemy level , dodajemy naprzemian Malefice i Conversion które przyda nam się aby trochę pushnąć wrogów.
Na 6lvlu oczywiście dodajemy ulti. Na 9 lvlu mamy juz 4lvl Malefice 4lvl Conversion i 1lvl naszego ulti więc można pomęczyć lub zabić przeciwnika( oczywiście można zabić nawet na 1lvlu ale od 9 można juz polować regularnie)Oczywiście nie przesadzać czyli nie pchać się 1v3 , walczyć z pomocą mates albo łapać kogoś 1v1 w dobrym momencie. Gdy juz złożymy soul booster będziemy mogli grać normalnie ponieważ jakieś 1200hp będziemy mieć i nikt nie zabije nas w 3 sek.
Można także creepować za pomocą przywołania wodnych potworków ( Conversion ) . Enigma jest wymiatająca na herosów typu kardel czy drow poniewaz gdy zaskoczymy ich od tyłu z BKB w ekwipunku oraz z full maną będą mogli tylko próbować uciec i nikt nam ulti nie przerwie.Mam też jedną radę dla graczy : Nie bójcie się walczyć Enigmą z herosami typu broodmother albo rikimaru , gdy użyjemy wszystkich skilli dobrze broodmother nic nam nie zrobi oczywiście trzeba mieć lvl i itemy na poziomie przeciwnika lub lepsze od niego.Na koniec powiem , że wiele graczy uważa Enigme za słabego hero dla super pro . To nie prawda! Wystarczy lekki refrelks i jakiekolwiek doświadczenie w docie.Potrenujcie nim ci , którzy w niego nie wierzą
Koniec , ale się rozpisałem , proszę o komentarze i przepraszam , że nie umieściłem zdjęć , ale nie mam takiej możliwości.Komentujcie i poprawiajcie moje ewentualne błędy tylko proszę bez komentów typu " noobowki poradnik bo bez zdjęć " , surowe opinie też mile widziane ale nie związane z brakiem zdjęć.
Pozdro all , będe odpowiadał na wasze pytania jeżeli takie będą.
Na koniec dodam jescze taki skill buildzik ;D
Conversions: 1,3...14-15
Midnight Pulse: 9-10,12-13
Malefice: 2,4,5,7
Black Hole: 6,11,16


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez glovan.dotapro dnia Wto 7:20, 20 Maj 2008, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
MacDeez
Fresh Meat
Fresh Meat



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 42 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:18, 19 Maj 2008 Powrót do góry

na ile oceniasz to forum ?? XD

ale widze że sie daleś czegoś nauczyc wzucileś dagera i bkb do itemów i dagona wywaliłęs ;] jescze skill buldid i można by to zaliczyc do mini poradnika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darus
First blood
First blood



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:05, 19 Maj 2008 Powrót do góry

Jak dla mnie refresh orb to jest to co enigma musi posiadać, dzięki temu jesteśmy w stanie zabijać w late game, zresztą w mid za pomocą naszego ulti nie zabijemy żadnego tanka, mówię oczywiście o połączeniu ulti z tym skilem co zabiera chyba 6% z maxa hp, chyba że jakiegoś na low hp. Dałbym BoT bo enigma to wolny hero, wg mnie hex nie jest złym pomysłem, skile enigmy są mano żerne a hex daje ładny regen many + disable, z takimi itemami enigma ma bardzo mało hp więc, warto zainwestować w przeżywalność, widziałem kiedyś enigme z lotharem, wbijała się na wind walku rzucała skila ulti a reszta teamu robiła swoje, i do ucieczki tez przydatny, BKB nie daje Ci pewności że uciekniesz, bo masz avatara tylko na skilę, dagger też może nie zadziałać gdy dostaniesz hita w ciągu 3 sek, a w środku walki jest to wielce prawdopodobne, z BoT i wind walkiem masz taki move speed ze nawet jak mają oczka czy gema to nie jest ciężko uciec, chyba że posypią sie stuny itd w co wątpię, gdyż będą uciekali w popłochu po naszym ulti + robocie naszego teamu, nie wspominając już co się dzieje jeśli rzucimy 2x ulti. Można wymienić/dodać jakiś item na shiva guard, osobiście robiłem hand of midas gdyż enigma ma ciężki farming i midas szybko sie zwracał z zyskiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MacDeez
Fresh Meat
Fresh Meat



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 42 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:24, 19 Maj 2008 Powrót do góry

bkb jest potzebne do ulti żeby ci go nikt nie przerwał ; ulti=enigma reszta skilli to dodatek ; krótko mówiąc dobre ulti=dora enigma


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
glovan.dotapro
First blood
First blood



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 7:14, 20 Maj 2008 Powrót do góry

Tak Tak , tylko ja proszę o komentarze i oceny /10 oraz inne opinie na temeat poradnika Very Happy (dołączyłem skill build na końcu poradnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez glovan.dotapro dnia Wto 7:20, 20 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Casc
Administrator
Administrator



Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 917 Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin/Poznań

PostWysłany: Wto 8:50, 20 Maj 2008 Powrót do góry

http://www.dota.fora.pl/wazne-informacje-na-temat-forum-wasze-sugestie-oraz-ogloszenia-czytac-bo-wazne,43/wystawianie-ocen-za-buildy,226.html

Proponuję żebyś przeczytał oba posty z tego tematu i się poważnie zastanowił, czy naprawdę wystawianie ocen w stylu x/10 ma sens.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Amazing
First blood
First blood



Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:42, 25 Maj 2008 Powrót do góry

widze że masz w nicku dotaPRO Very Happy
A na ile TY wyceniasz to forum?

[link widoczny dla zalogowanych]

Polecam wszystkim to zobaczyc!
Very Happy

Ale poprawiłeś się faktycznie, BKB i Dagger to mus na enigmie. Zamiast Orchid lepszy HEX bo enigma to support. Warto też w niektórych grach rozpatrzyc Necronomicon.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Casc
Administrator
Administrator



Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 917 Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin/Poznań

PostWysłany: Nie 11:06, 25 Maj 2008 Powrót do góry

Z Enigmą jest ten problem, że jest dużo fajnych i potrzebnych przedmiotów dla niego i często trzeba wybierać, który będzie ważniejszy. Wielu twierdzi że:

1. Refresher Orb - ulti ma lugi cooldown, a dwa ulti w jednej bitwie mogą ją dla naszej drużyny wygrać.

2. Dagger - żeby móc dobrze wypozycjonować ulti

3. Black King Bar - żeby nam nikt nie przerwał channelinga

4. Necronomicon - nasze necrosummony będą bezkarnie łoiły przeciwnika przez kilka sekund, można też spokojnie użyć mana burna.

5. Boots of Travel - Enigma po ulti musi się szybko wymanewrować z bitwy, jeśli jeszcze żyje, poza tym ułatwią mu farming.

6. Heart of Tarrasque - nie oszukujmy się, Enigma będzie drugi celem (zaraz po DPS hero), a może i nawet pierwszym. Ten przedmiot plus jakieś aury u partnerów z drużyny (Vladimirs, Mekasm, Assault) dadzą mu jakąś szansę żeby przeżyć kila sekund obrażeń fizycznych (trudno przecież złapać komplet przeciwników w ulti, prawda?

Czy Enigma to support? Można nim grać w ten sposób, ale chyba jako inicjator bitwy może bardziej namieszać. Malefice powoduje, że Guinsoo nie jest aż tak konieczne.

Nasz udział w bitwie wygląda tak: 1) tworzymy eidolony 2) Necrosummony 3) Blink 4) ulti 5) nasze creepy wchodzą do bitwy razem z resztą sojuszników 6) po ulti Malefice na ocalałego o Midnight Pulse (Midnight Pulse jest ciężko rzucić miedzy Blinkiem a ulti, przeciwnik może nas w tym czasie po prostu... zabić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)