Autor |
Wiadomość |
Sklej
Moderator
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Sob 17:03, 08 Gru 2007 |
|
FURION
Spis treści:
1. O bohaterze
2. Skille
3. Itemy
4. Ogóły
1. O bohaterze
Historia bohatera (tak, to jest ta nudna część).
Furion, lider nocnych elfów, który nigdy nie odpoczywa jest wielkim obrońcą lasów i przyrody i pewnie nigdy w całym swoim kilkutysiącletnim życiu nie wyrzucił nawet pół śmiecia na trawnik. Nic więc dziwnego że zostaje wezwany przez Sentinelów w potrzebie, gdy ich drzewo of life (znajdujące się, kurna, zadziwiająco blisko tronu mrozu w gigantycznym Azerothu) jest zagrożone i już maszerują na nie całe zastępy ghuli, liszów i innych paskud. Furion zabiera ze sobą całą siłę natury i będzie bronił drzewa życia do ostatniej kropli swojej łykowatej krwi i do ostatniego pożółkłego liścia na swojej pelerynie.
Statystyki bohatera:
bazowa Siła: 17 + 1.8 na lvl
bazowa Zwinność: 15 + 1.5 na lvl
bazowa Inteligencja: 21 + 2.9 na lvl
Czyli całkiem normalne staty jak na int herosa, nie ma tu za bardzo o czym gadać.
2. Skille
Opis skilli:
Sprout - wciskamy na skill, pokazujemy wrogą jednostkę i dookoła niej wyrastają z ziemi drzewka, które blokują wkazany unit. Razem z levelem silla rośnie czas stania drzewek w następujący sposób:
Level 1 - 3 sec.
Level 2 - 3.75 sec.
Level 3 - 4.5 sec.
Level 4 - 5.25 sec.
Jest to nasze główne dissable, które dość łatwo ominąć, ale o tym potem.
Teleportation - pstrykamy skill i pokazujemy dowolny odkryty obszar na mapie i po 2 sekundach casting time'a jesteśmy już tam. Z levelem maleje cooldown i mana cost skilla tak:
Level 1: 50 mana, 60 sec cooldown.
Level 2: 45 mana, 50 sec cooldown.
Level 3: 40 mana, 40 sec cooldown.
Level 4: 35 mana, 30 sec cooldown.
Force of Nature - po wybraniu skilla pokazujemy zadrzewiony obszar i drzewa na nim zmieniają się w drzewce (treanty), które mają 550hp, zadają 21-23 damage i żyją 60 sekund. Z levelem rośnie ilość tworzonych drzewców - odpowiednio 2, 3, 4, 5.
Wrath of Nature (nasz ultimate) - wybieramy skill, pokazujemy jednostkę przeciwnika i uderza w nią bazowy dmg naszego skilla, później uderzane są losowe jednostki przeciwnika na całej mapie z rosnącym damagem (odwrotnie niż w chain lightning), jedyne ograniczenie to to, że musi być je widać - nie mogą być ukryte w fog of war. Razem z levelem skilla rośnie ilość uderzanych jednostek i bazowy damage następująco:
Level 1 - 140 base damage.
Level 2 - 180 base damage.
Level 3 - 225 base damage.
Ponadto skill ten jest ulepszany przez Aghanim Scepter.
Skill build:
1. Teleportation
2. Sprout
3. Sprout
4. Stats
5. Sprout
6. Wrath of Nature
7. Sprout
8. Stats
9. Stats
10. Stats
11. Wrath of Nature
12. Force of Nature
13. Force of Nature
14. Force of Nature
15. Force of Nature
16. Wrath of Nature
17. Teleportation
18. Teleportation
19. Teleportation
20-25. Stats
Trochę o skillach:
Skillem, który powinniśmy maxować jest Sprout, poniewać największą efektywność tego skilla osiągamy w early-mid game, później dość łatwo jest ominąć nasze dissable, ponieważ większość herosów ma jakiś mechanizm ucieczki. Kogo nie sproutujemy? Wszystkich blinkerów i pseudo-blinkerów jak Magina, QoP, SandKing, Void, PotM, Riki, Mortredka itp. Jak inni herosi mogą ominąć nasze niepowtarzalne dissable? Mogą kupić Blink Dagger (droższy sposób) i się wyblinknąć lub tangoo (tańszy sposób), zjeść okrążające nas drzewo i wyjść z pułapki. Tak tak, tangoo>sprout jednak nie ma co się załamywać, ponieważ zazwyczaj atakujemy z zaskoczenia i większość przeciwników nie ma aż takiego micro żeby bez zatrzymania wyjść z naszej pułapki za pomocą tangoo, poza tym większość graczy w mid game nie ma już tango i nie ma jeszcze daggera (chyba że od początku gry tylko na niego farmią) dlatego jak już pisałem efektywność tego skilla jest największa w early-mid game.
Force of Nature zaczynamy brać w momencie kiedy czujemy, że potrzebujemy pushować mocniej i spychać przeciwnika do własnej bazy. Ten moment występuje mniej więcej koło 11 levela, ale gdyby się zdarzyło, że musimy wcześniej zacząć pushować to możemy brać FoN od 8mego levela.
Teleportation jest skillem który pomaga nam w kontroli mapy. Używamy jej gdy chcemy zaskoczyć przeciwinka na innej linii, np. zachodząc go od tyłu lub gdy widzimy jak nasz sojusznik goni przeciwnika z low hp możemy starać się zgadnąć gdzie tamten pójdzie i się tam w 2 sekundy pojawić. T jest też bardzo przydatna gdy musimy wrócić do bazy lub z bazy na linię, ponadto pozwala zaoszczędzić na travelkach
Wrath of Nature - jak używać? Jak już pisałem wyżej skill charakteryzuje się rosnącym damagem przy kolejnych odbiciach, zatem żeby uzyskać największą efektywność używamy go np. w momencie, gdy za nieco podniszczoną falą creepów idzie heros przeciwnika, wtedy celujemy w creepa, który ma red hp. W ten sposób heros za falą dostanie nieco większy damage. Ponadto przed użyciem Wrath of Nature powinniśmy sprawdzić czy wszyscy, albo przynajmniej większość, herosów przeciwnika jest widocznych, jeżeli są to używamy. Trzeba jednak tu wspomnieć że skill ten to nie jest typowy nuke, na którym można polegać, jego charakter jest raczej drażniący przeciwnika, niż zadający mu wymierne straty.
3. Itemy
Co na start?
x 5
x 6 (3 komplety)
W normalnej grze -ap mamy na tyle kasy.
Co potem?
+ + + =
Siłowe Power Treadsy dają nam, oprócz +65 move speeda i +30% attack speeda, dodatkowe 190hp = nie musimy kupować bracerów. Możemy też przerzucić te +10 siły na inny atrybut. My będziemy zainteresowani tylko siłą i inteligencją. Przełączamy się na int gdy jesteśmy z full hp, wszystkich herosów przeciwnika widzimy na minimapce (nie ma zagrożenia gangiem) i skupiamy się na lasthitach (łatwiej z +10 dmg).
Dalej:
+ + + =
+ + =
+ + =
Nasza rola w teamie to dissabler/damage dealer, guinsoo to wszystko czego nam trzeba.
Inne itemy:
Hand of Midas
Tak - jeżeli przeciwnicy dają nam nieziemsko farmić w early to kupujemy przed treadsami, potem już nie ma sensu dawać ~2k golda za +30%as.
Orchid Malevolence
Tak - dodatkowy damage, dodatkowy as, silence sprawia że nasz sprout znowu jest użyteczny, do kupienia po guinsoo.
Shiva's Guard
Tak - dodatkowy armor, dodatkowy damage, slow i ta aura, można kupić po guinsoo.
Manta Style
Można - mana burn, mechanizm ucieczki (iluzje).
Stygian Desolator
Raczej Nie - dodatkowy damage i nic więcej, to trochę mało, są lepsze itemy za tą kasę.
MKB/Buriza
Raczej Nie - no chyba że już mamy Orchida i Shivę i nie mamy co z kasą robić, ale gry raczej nie trwają aż tak długo.
Aghanim Scepter
Nie - patrz opis Wrath of Nature
4. Ogóły
Na linię idziemy raczej nie samemu, dobrze jest iść z kolegą, takim z którym każdemu jest dobrze (stuner, slower, dissabler) i staramy się urwać przeciwnikowi kilka fragów. Tutaj nie będę sie za bardzo rozpisywał - stosujemy się do ogólnych zasad zachowania na linii, jak każdym innym bohaterem, z tą różnicą tylko że mamy na oku całą minimapę i patrzymy czy akurat nie jesteśmy komuś potrzebni na innej linii, albo w gangu.
Furion-Leśnik - czyli taki co nie idzie na żadną linię, tylko do lasu. Nie polecam (może dlatego, że nie idzie mi leśnikowanie żadnym herosem), chociaż daje element zaskoczenia. Jednak dotrzymanie levela innym graczom jest delikatnie mówiąc trudne, przynajmniej dla początkującego leśnika jak ja. Gdybyśmy jednak chcieli leśnikować powinniśmy wziąć na pierwszym lub drugim levelu Force of Nature i zakupić Ring of Bassilius (+armor), ja takiego builda nie opisywałem, bo po prostu nie umiem i nie lubię łazić po lesie.
>>> KONIEC <<<
Dzięki za czytanie, liczę na jakąś konstruktywną krytykę i zastrzegam sobię prawo do zmieniania treści, jakby mi się coś jeszcze przypomniało, chociaż nie jest to tekst nieprzemyślany .
Wiem, wiem - nie dałem repów, jak nie zapomnę do dołączę.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
MacDeez
Fresh Meat
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 18:13, 08 Gru 2007 |
|
Ogólnie opis bochatera nie najgorszy ( do poradnika troch jescze brakuje )
1.to co mnie urazilo , w Itemy jak rospisywaleś co i jak skladać nie musiales dawac tych obrasków scrool of tp , raczej każdy wie że trzeba kupic rcepte , ( a te obrazki mogą wprowadzic w łąd nawet )
2. myślę ze powinenes troche bardziej roszeżyć buldid o furion jako dd i suport , o leśniku wspomniales ale nie zawiele . moim zdaniem dla dd Stygian Desolator jest odpowiedni , a mexam dla niego jako suport też styknie .
3. ogólnie buldid fajny , tylko mogłeś się rozpisac , jeszcze troche
3 .
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sklej
Moderator
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Sob 19:34, 08 Gru 2007 |
|
1. Jak oceniasz czyjąś pracę to się do tego przyłóż, żeby ten ktoś sobie nie pomyślał, że ocenia go jakieś dziecko, które i tak się na niczym nie zna. Chodzi mi o ortografy i literówki w co trzecim wyrazie.
2. Mekansm nie jest dla Furiona.
3. Desolator imo też nie.
4. O leśniku nie pisałem, ale napisałem dlaczego nie piszę.
5. Obrazki scroll of tp faktycznie znaczą receptę i nie każdy wie że trzeba kupić receptę, tak samo można powiedzieć, że każdy wie co kupić Furionowi.
Ale i tak fajnie że w ogóle ktoś tu jeszcze zagląda i może nawet czyta
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
VaDeR
Administrator
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mmz
|
Wysłany:
Nie 13:33, 09 Gru 2007 |
|
Stygian Desolator - jak najbardziej TAK!
Ponieważ daje też minus do armora=większy dmg, ponadto ładnie się stackuje z Assault Cuirassem.
Te dwa itemy znacznie zwiększają nasz dmg, AS, armor i redukują armor Oppa o 11!
Owszem sporo kosztują ale dobrze farmujący Prophet da radę. Ponadto Powinniśmy wcześniej brać Force of Nature i wysyłać je na neutrale = więcej kasy. Ponadto widziałem jak 1 poziomowy Prophet z obstawą drzewców rozwala !2! towery na linii za jednym zamachem(owszem na pubie, ale to i tak nie lada wyczyn, nie zaprzeczycie).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Uber_pwn
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 759
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Nie 14:45, 09 Gru 2007 |
|
Stygian - NIE !
Nie mamy hp. Co nam po dmg jak zaraz po zabiciu opa sami zginiemy ?
Co do buildu. Bardzo ciekawie opisany, trzeba przyznać, nawet włożyłeś w niego kilka śmiesznych kwestii ( opis bohatera ).
Nie jest źle, fajnie że ktos jeszcze tutaj pisze. Brawo !
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Casc
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 917
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin/Poznań
|
Wysłany:
Wto 9:35, 11 Gru 2007 |
|
Nie to, żebym was chciał szczególnie martwić, ale tak zbudowany Furion ma jedną (drobną?) wadę. Otóż polega ona na tym, że naszym jedynym mechanizmem ucieczki jest Teleport - a to trochę za mało, zwłaszcza że to jest channeling (czyli stun/ mini-stun i ucieczki już nie ma). Sprout? Na jednego wroga - może i tak, ale gdy przeciwników będzie więcej, mogę nie chcieć być zbyt uprzejmi i nie dać się zeSproutować wszyscy naraz...
Furion z wysokim damagem i AS to niezły DPS hero ale... jego życie może być straszliwie krótkie. Jedno nędzne Guinsoo, jeden stun i Furion leży na ziemi martwy - damage mu wtedy nie pomoże. Inna sprawa - ok, Furion może i dobrze farmuje, ale co zrobić w linii przeciwko Sven/Leoric/Vengeful + Jakiro/Leshrac/Lina/Lion? Na moje oko - to samo co wszyscy, czyli zamiast farmować, będzie ginął jak szmata - raz po raz.
Może to zabrzmi ekscentrycznie, ale gdybym wylosował w -ar Furiona, to pierwsze co bym kupił to Kelens Dagger of Escape. Że opóźnia? Możliwe, ale potem to spokojnie nadrobię przeżywając w sytuacjach, których wy byście nie przeżyli. Dodajmy, że Shivas i Orchid są w miarę trudne do sfarmowania (Mystic Staff) - dzięki Daggerowi mam większe szanse żeby mi się udało niż bez Daggera.
Desolator i Assault może i nie są złym, pomysłem, ale proponuję określić z góry w jakiej grze gramy, czy jest to bnet, czy GGC, czy GGC HL1/2 czy CW? W każdym przypadku sytuacja jest inna - na bnecie to pewnie można i zacząć od Rapiera, na GGC każdy build jest do złożenia a na GGC HL - sprawa może się okazać cokolwiek ciężka, bo przeciwnicy nie są już byle frajerami i zabijać potrafią (przedwczoraj grałem Leoricem i mimo wygranej gry miałem 4-5, co jeszcze jak na naszą drużynę było świetnym wynikiem). Na CW - wszystko zależy od linii, Furion poza tym mniej farmuje a więcej ganguje, więc jakiegoś super sprzętu nie będzie posiadał.
Mam nadzieję, że wkrótce rozwiniesz trochę 4 punkt, bo to sprawa dosyć istotna. Pozdrawiam.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
VaDeR
Administrator
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mmz
|
Wysłany:
Wto 16:50, 11 Gru 2007 |
|
Cascaderro przewidział jedną sprawę, której żaden z nas nie przewidział - można grac w rożnych ligach. Od tego uzależniony jest build.
Ale nie spodobało mi się, że z góry założyłeś że Dagger uratuje ci życie, czasem niezłe micro i przyjaciele mogą to zrobić Żeby nie było nie uważam daggera za złą decyzje, On przydaje się prawie każdemu intowi, z tym że nie zawsze jest konieczny.
Uber: No spk, ale gdzie ja napisałem, że nie bierzemy nic do hp
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez VaDeR dnia Wto 16:52, 11 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Sklej
Moderator
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Wto 18:33, 11 Gru 2007 |
|
No powiedzmy że dagger w pewnych grach może się okazać przydatny - tu się zgadzam, ale
Cascaderro napisał: |
Jedno nędzne Guinsoo, jeden stun i Furion leży na ziemi martwy |
a co Ci dagger pomoże jak dostaniesz hexa, a potem stuna? Jak będziesz pingwinem albo kurą to i tak sobie nie poblinkasz
A co do tego czwartego punktu - coś mi właśnie ostatnio przyszło do głowy żeby tu napisać ale zapomniałem . Jak mi się przypomni to dopiszę...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ZigZak
Wsparcie Techniczne
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:14, 11 Gru 2007 |
|
@Pieróg
Cassowi chyba chodziło o to że twoim mechanizmem ucieczki jest teleport i teleportując się dostaniesz tego stuna co ofc. zakończy się tym że albo na piechte uciekniesz albo padniesz :s
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Uber_pwn
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 759
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Śro 1:25, 12 Gru 2007 |
|
Vader napisał: |
Uber: No spk, ale gdzie ja napisałem, że nie bierzemy nic do hp |
Chyba, że tak to przepraszam. Ale i tak myślę, ze deso jest złym pomysłem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Casc
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 917
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin/Poznań
|
Wysłany:
Śro 10:26, 12 Gru 2007 |
|
W chwili obecnej, kiedy mamy Shivas, Guinsoo i Orchida to ani Assault ani Desolator nie są nam potrzebne. Jeżeli ktoś potrafi farmować, to proponuję takiego builda:
1. Power Treads (INT)
2. Kelens Dagger of Escape (od tej chwili staramy się być w miarę nieśmiertelni, przez co nasz farming się poprawia, bo nie tracimy kasy)
3. Guinsoo (disable to podstawa)
4. Orchid
5. Shivas Guard
6. Tutaj albo Assault, albo Butterfly, albo Skadi, albo Necronomicon lvl 3 (ciekawa rzecz na Furionie).
W ten sposób nie zrobimy z niego super DPS hero, ale i tak będziemy bardzo niebezpieczni (Orchid - silence, shivas - slow, sprout - disable, guinsoo disable), a jeśli weźmiemy pod uwagę że nie będziemy biegać sami to przeciwnikom będzie strasznie ciężko (zanim dojdą do głosu stracą z 2/3HP). Blinka można tez spokojnie używać do pościgu: Blink plus Sprout i zabawa zacznie się od nowa...
Gdybym chciał grać Furionem na powyższym buildzie, to albo poszedłbym do lasu, albo do dolnej lini (Sent) lub górnej (Scourge). Jaki build? Teleport, Sprout, Stat, Stat, Stat (last hity), ulti, stat, sprout, sprout, sprout, ulti, teleport, teleport, teleport, stat, ulti i ew. teraz dopiero treanty. Dlaczego? To ja mam farmować, a nie przeciwnik na moich treantach (podobnie problem wygląda z Undyingiem i Enigmą).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Uber_pwn
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 759
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Sob 20:33, 15 Gru 2007 |
|
PT ( str)
Vanguard
Guinsoo
Assault
Buriza
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sklej
Moderator
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Sob 21:49, 15 Gru 2007 |
|
A ja się upieram, że odkąd jest shiva i orchid, assault nie jest dla Furiona, bo:
Assault Cuirass:
+15 Armor (10 z itemu i 5 z aury)
-5 Armor aura
+55% Attack speed (40 z itemu i 15 z aury)
cena: 6 120 g
Orchid Malevolence:
+25 Int i +35 dmg (razem +60dmg!)
+40% Attack speed
+150 Mana regen (teraz akurat nieistotne )
silence i dmg increase +15%
cena: 5 625 g
Shiva's Guard:
+15 Armor
-25% Attack speed aura
+30 Int (czyli +30 dmg)
aktywny 40% slow AOE i 200dmg
cena: 4 700 g
Assault to niech sobie Tiny albo inny Skeleton King kupi, Furion wyciąga większe korzyści z shivy i orchida.
Trzeba będzie wypróbować ( Uber )
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sklej dnia Sob 21:49, 15 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Bjartskular
Starszy Akwizytor
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Wto 21:30, 18 Gru 2007 |
|
Ja czasami zamiast Shivy robię BkB.
Załóżmy, że mamy 200 hp i na nas idzie Veng/Jakiro/Sven/ ( inny stuner) nie mamy Daggera.
Odpalamy BkB, Teleport, i on NIE może nas stunnąć A jśli jet to Sven, to ułamek sekundy zajmie mu dojście do nas
Co w rezultacie ratuje nam tyłek ^^
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Rob116
First blood
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:34, 17 Wrz 2008 |
|
Nigdy nie umialem grac Furionem, postanowilem przetestowac ten build i zaskakujaco dobrze mi poszlo Bardzo dobra robota
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sklej
Moderator
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Czw 8:14, 18 Wrz 2008 |
|
Trochę się zdezaktualizował przez zmiany w przepisie na Guinsoo, teraz po tredsach kupujemy Ultimate orb, potem Mystic i na koniec Void stone.
Doszedłem do wniosku że jak się obok tredsów ma coś do hp (2 bracery/nulle, albo ultimate orb) to można iść w ten desolator, jeżeli w teamie nikt go nie robi.
Aha i teraz już nie ma mowy o żadnym daggerze...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|