|
|
Autor |
Wiadomość |
Casc
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 917
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin/Poznań
|
Wysłany:
Pią 21:54, 11 Maj 2007 |
|
Kel'Thuzad - The Lich
Poradnik do gier na średnim i zaawansowanym poziomie
Wstęp
Lich jest bohaterem często używanym w grach ligowych, niestety teraz już coraż rzadziej gra solo w linii. Jest to związane z tym, że często jego przeciwnikiem jest Silencer, który na solo go po prostu outfarmuje i outharrasuje. Mimo to, Lich jest ciągle dobry przeciwko Aiushcie. W czasach, kiedy nastał kryzys dla nukerów (Hood of Defiance), Lich nadaje się do gangów e early i mid-game, i do supportu w mid i late. Podany przeze mnie item build jest oparty o:
1.anglojęzyczne guide'y (ale nie jest ich plagiatem)
2.doświadczenie moje i Malakala
3.obejrzane replay'e ligowe (zwłaszcza coL i tPD)
Range: 500 | | Move Speed: 295 | Primary: INT
Str: 18 + 1.55 | Agi: 15 + 2 | Int: 18 + 3.25
Damage: 37 - 49 | HP: 492 | Mana: 234
HP Regen: 0.79 | Mana Regen: 0.73
Attack Speed: 1.44 (+ 15% IAS) | Armor: 1.1
Range niestety tylko 500, co utrudnia grę przeciwko Silencerowi. MS w normie (jak na nukera całkiem niezły), bardzo wysoki INT gain (chyba mieści się w pierwszej piątce). Warto zwrócić także uwagę na dosyć wysoki przyrost AGI. Damage bazowy znośny, animacja ataku bardzo dobra, HP niskie (ale nie tragicznie). Dobry bazowy as.
Frost Nova (V)
Blasts enemy units around a target enemy unit with a wave of damaging frost that slows movement and attack rates for 4 seconds. Units within 300 AoE of the main target will take the Nova damage and will be slowed.
Level 1 - 50 target damage and 75 nova damage.
Level 2 - 100 target damage and 100 nova damage.
Level 3 - 125 target damage and 125 nova damage.
Level 4 - 175 target damage and 150 nova damage.
Mana Cost: 125/ 150/ 170/ 190
Cooldown: 9
Przez połowę gry będzie to nasz podstawowy skill. Warto zwrócić uwagę, że jest to także slow i AOE. Damage dosyć wysoki. Maksujemy ten skill obowiązkowo, na poziomie 2, 3, 5 i 7. Dodam jeszcze, że odpala się go z dosyć wygodnego skrótu klawiszowego.
Frost Armor (F)
Creates a shield of frost around a target friendly unit. The shield adds armor and slows attacking melee units for 2 seconds.
Lasts 25 seconds.
Level 1 - Adds 2 armor.
Level 2 - Adds 4 armor.
Level 3 - Adds 6 armor.
Level 4 - Adds 8 armor.
Mana Cost: 50
Cooldown: 5
Proponuję zostawić ten skill na late-game. Jest to skill defensywny, a Lich w early/mid jest raczej agresywnym bohaterem, po co nam armor jak dobre nuke'i zmasakruja przeciwnika w krótkim czasie. W late-game oczywiście rzucamy to najpierw na DPS hero i na tanka.
Dark Ritual (D)
Sacrifices a target friendly unit to convert its hit points into mana.
Level 1 - 15% of hit points to mana.
Level 2 - 30% of hit points to mana.
Level 3 - 45% of hit points to mana.
Level 4 - 60% of hit points to mana.
Mana Cost: 25
Cooldown: 55/50/45/40
Bardzo ważny skill. Lich ma tylko jeden nuke (Frost Nova) ale dzięki Dark Ritualowi zawsze będzie miał na niego manę. Można też nim deny'ować creepy poza zasięgiem expa przeciwnika, a więc nie dostanie on absolutnie nic. Bardzo pomocne w utrzymaniu linii solo. Dzięki temu nie będziemy potrzebować itemów do regeneracji many. Bierzemy na 1(!), 4, 8 i 9 poziomie.
Chain Frost (C)
Releases a jumping breath of frost that can jump up to 6 times. Frost will bounce back and forth between units that are within 750 range. 750 (800 with Scepter) cast range.
Level 1 - Deals 280 damage per hit.
Level 2 - Deals 370 damage per hit.
Level 3 - Deals 460 damage per hit.
Level 4 (with Aghanim Scepter) - Deals 580 damage per hit.
Mana Cost: 200/325/500/500
Cooldown: 135/110/60/60
Skill będący wizytówką Licha. To przy jego użyciu możemy złapać Double Killa (choć nie musimy). Cały czas możemy trzymać w szachu naszego przeciwników w naszej linii. Bardzo dobry, kiedy gramy solo vs 2 przeciwników. Można też różnymi sposobami zaskoczyć przeciwnika (Blink Dagger). Bierzemy na 6, 11 i 16 – tylko dlatego, że się nie da wcześniej.
Sugerowany Skill Build:
1.Dark Ritual
2.Frost Nova
3.Frost Nova
4.Dark Ritual
5.Frost Nova
6.Chain Frost
7.Frost Nova
8.Dark Ritual
9.Dark Ritual
10. Stats
11.Chain Frost
12.Stats
13.Stats
14.Stats
15.Stats
16.Chain Frost
17.Stats
18.Stats
19.Stats
20.Stats
21.Stats
22.Frost Armor
23.Frost Armor
24.Frost Armor
25.Frost Armor
Sugerowany Item Build:
1.Na początku potrzebujemy czegoś do regeneracji HP (polecam Tango), warto też kupić RoR. Kiedy mamy 750 golda, kupujemy: RoR (375), 3x Tango (240) i 2x Branch (114) – najczęściej jest to pub-game, więc nie można liczyć na to że ktoś kupi kurczaka.
Jeżeli zaczynamy z 500 golda, kupujemy RoR, 1x Tango i Branch. Kolega z drużyny (np. Pugna albo inny dobry farmer) kupuje kurczaka i nam udostępnia, dzięki czemu donosimy sobie kolejne Tanga (jeśli zachodzi taka potrzeba).
2.W zależnosci od tego, jak idzie nam farmowanie, zbieramy na:
Kelens Dagger of Escape – jeśli farmujemy bardzo dobrze i swobodnie kontrolujemy linię
Headdress of Rejuvenation, Nethrezim Buckler, Mekasm – jeśli idzie nam średnio ale nie jest tragicznie
2x Bracer, jeśli idzie bardzo źle, potem próbujemy Mekasm
3.W środkowej fazie gry musimy kupić Daggera. Jeżeli idzie nam bardzo dobrze i około 16 poziomu mamy już Dagger, Mekasm, Boots of Travel i 3x Bracer, możemy zacząć pracować nad naszym damagem – najpierw Guinsoo.
4.Jeżeli zdołamy złożyć wszystkie powyższe itemy, możemy zabrać się za Aghanims Scepter (który jakby nie było ulepsza nam ulti, a HP jest nie do pogardzenia). Ostatnim itemem (jeżeli gra trwa aż tak długo) może być Refresher Orb a może być też MKB lub Skadi. Duży wybór, bo tak naprawdę w poważnej grze będzie to tylko czysta fantastyka (i to nawet nie naukowa).
Są różne szkoły jeśli chodzi o buildy, wiem że część osób się ze mną nie zgodzi, ale na wszelki wypadek uzasadnię dlaczego te, a nie inne.
1.Boots of Travel – bardzo ważna jest mobilność, dzięki 385ms, Daggerowi i slowowi z Frost Novy będzie nam naprawdę trudno uciec! Poza tym obrona bazy, wybór miejsca do farmowania, uciekanie itp.
2.Blink Dagger – pościgi, ucieczki z trudnych sytuacji (Blink w niedostępne miejsce i teleport), ataki z zaskoczenia, zaskakiwanie ludzi z ulti – to aż za wiele jak na jeden skromny item.
3.Mekasm – DPS nie jesteśmy, nukerem też nie bardzo, armor się przyda, regen się przyda a i drużynę wspomożemy. Uważam, ze Mekasm jest bardziej praktyczny niż Dagon.
4.Bracery – idealne itemy do survivala, gdy Dagger nie wystarczy. Zwiększając HP możemy przeżyć kombo przeciwnika i wyblinkować się.
5.Guinsoo – w late-game disable są bardzo potężne, nasz as, ms oraz przyrost AGI pozwolą nam odgrywać rolę dodatkowego DPS hero. Niestety tylko jako disable i damage, ponieważ many nam raczej nie zabraknie.
O następnych możliwych itemach napisałem już powyżej tyle ile trzeba.
BoT / Mekasm
Bracer / Dagger
Bracer / Guinsoo
(polecam itemy w takim ułożeniu, najważniejsze trzy active skille są zawsze pod ręką)
Zanim pojawi się zarzut, że z takim buildem będziemy mieli niskie HP, od razu podam ile, żeby nie było wątpliwości:
Na 16 poziomie, mając Mekasm i 3x Bracer będziemy mieli 1561HP oraz 14 pancerza. Uważam, że wcale nie jest to mało! Myślę że z tym się wielu zgodzi ze mną.
Jak grać Lichem?
1.Early Game (1-7)
Postarajmy się o solo linię, najlepiej mid – daje nam największe możliwości manewru. Naszym celem jest farming i lane control. Często przeciwnicy będą musieli wyslać na mid aż dwóch przeciwników (co też nam nie bedzie przeszkadzać, ze względu na to że będziemy cały czas pod swoją wieżą, poza tym mamy jeszcze ulti). Zaczynamy od: Dark Ritual w creepa (melee) i probujemy blokować pozostałe trzy creepy. W linii mocno deny'ujemy i last-hitujemy, dzięki czemu uda nam się odskoczyć przeciwnikowi z poziomami. Dark Rituala uzywamy co cooldown, najlepiej za naszą wieżą. Nuke'a uzywamy po raz pierwszy na poziomie drugim (czyli trzecim bohatera). Na poziomie trzecim uzywamy bez żadnych zahamowań. Na poziomie szóstym możemy probować zaskoczyć przeciwnika/przeciwników (First Blood! Double Kill!) ale NIC NA SIŁĘ – szkoda naszego życia i farmingu. Solo Lich jest świetnym sposobem na zdobycie przewagi, jeżeli gra się nim umiejętnie i nie przeciwko Silencerowi. Ponadto, jeżeli mamy dwóch przeciwników, to nasza drużyna będzie przeważała jeszcze w jednej linii (a my kontrolujemy środkową) – gra jest pod kontrola. Jeżeli jesteśmy na 6 levelu a przeciwnicy są martwi/w fontannie/w drodze do fontanny, opuszczamy linie (nikt nie powie miss!) i próbujemy gangujemy w linii z dwoma przeciwnikami (jeśli to możliwe). Nuke, ulti i dwóch kolegów z teamu do pomocy powinno wystarczyć.
2.Mid Game (8-16)
To jest właśnie czas Licha. Bardzo ważny będzie Dagger, to od niego zależy czy będziemy ginąć i czy będziemy zabijać. Gangi cały czas, jeśli się da, przerwy (cooldown ulti) spędzamy na mid i farmujemy dalej. Nasza rola w gangu jest niezwykle prosta – Blink i ulti, za chwilę nuke. Składamy BoT i Mekasma (ale najpierw Mekasma) i razem z drużyną staramy się pushować TOP i BOT – MID używamy do farmingu. Zauważmy, że jeżeli przeciwnicy muszą się bronić na TOP i BOT jednocześnie to jest to dla nich niezbyt wygodne, natomiast gdyby bronili MID i BOT/TOP to stosunkowo łatwo może nadejść pomoc. Po zwycięskiej bitwie pushujemy te linie tak daleko jak możemy. Jeżeli przeciwnicy się w nich bronią, zabieramy się za mid – po wygranej bitwie (3 zabitych przeciwników) wjeżdżamy środkiem do wieży w bazie, kolejna bitwa już zadecyduje o losach gry – może ona także odbędzie się w mid-game? Pamiętajmy, Lich zawsze idzie z tyłu/z boku, w razie czego i tak możemy wejść błyskawicznie do akcji.
3.Late Game (17-25)
Jeżeli gra jeszcze trwa, składamy to czego nam brakuje oraz Guinsoo i ewentualnie coś jeszcze. Często jest to faza, w której obrona przeciwnika została złamana, więc pozostaje nam go tylko wykończyć. Jeżeli jednak walka nadal jest wyrównana, nasze możliwości nie są duże. Dlatego pomagamy drużynie Mekasmem, Guinsoo i Slowem, także Frost Armorem. Nasze znaczenie co prawda spada, ale staramy się być ciągle przydatni. Pewną przeszkodą jest to, że nie mamy mocnego AOE nuke w stylu Nether Blasta czy Carrion Swarma, a więc nie będziemy sobie za dobrze radzili z creepami włażącymi do naszej bazy. Jesteśmy skazani na walkę z bohaterami przeciwnika. Trzeba wyczuć dobry moment na wejście do bity (Blink plus ulti) – jest to do zrobienia, trudniej będzie się już wydostać. Skupiamy się oczywiście na DPS przeciwnika, jeżeli ma Avatara to wtedy drugiego najbardziej szkodliwego (pewnie będzie to nuker przerabiany na DPS). Wynika to z tego, że te dwa typu bohatera będą miały w tej fazie gry wyraźnie mniejsze HP niż np. Tanki. Przy dobrej grze Lichem, bez lamerstwa w drużynie i bez fajerwerków po stronie przeciwnika, late game będzie tylko formalnością, więc nie ma się co za bardzo na niego nastawiać.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
eXtasy
Killing Spree
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Sob 12:28, 12 Maj 2007 |
|
Stosuje identyczny build. Nie mam sie o co przyczepic oprocz tego ze lich ma "bardzo dobra animacje ataku", bo wg mnie jest ona conajwyzej dobra.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Naaru
Unstoppable
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 13:37, 12 Maj 2007 |
|
Skill build-identyczny-prawie, frost armor robię na 10 lvl, 12,13,14.
Item- cóż ja raz poszedłem w meka-dobry, na first item, nigdy nie robiłem dwóch bracerów(chyba że jest źle), NIGDY nie robiłem daggera, wolałem iśc w aghanima, gunsoo??? Tak ale po aghaniimie, wole go mieć żeby mieć dużą moc ulti na drugi good item, potem travelki, gunsoo, refrsher, i potem stoje, i robie skadi(rzadko jestem na tej fazie), spróbuję daggera wsadzić po aghanimie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kkeld
Dominating
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica
|
Wysłany:
Śro 21:14, 16 Maj 2007 |
|
O, dobry Lich user, który myśli Dagger to jest obowiązek w poważniejszych grach. Nie rozpatrzyłeś niestety przypadku wzięcia 1 lvla Frost Armora [robi jak team oppa ma 3 mele i rzucasz to na 1st target]
Poza tym co jeszcze... Lich jedzie Silencera imho na mid [chyba że zrobi troche Bracerów, ale to twój skill, żeby go zdenyować]. Lich jest jechany przez Enchantresske zazwyczaj [zauważ, że ma lepsze możliwości atakowania niż Silencer]
Lich jedzie Tinkera na mid [wbrew pozorom, Tinkerowi kończy się mana, wystarczy kupić 6x Tangoo na początek]
Witam po przerwie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Naaru
Unstoppable
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 21:22, 16 Maj 2007 |
|
Dobremu Tinkerowi, mana się nie skończy, a i tak kombo laser, i rockets, jedzie licha, do 3/4 hp, wiem, bo Tinker ejst super, i umiem nim grać.
PS: To ja ci powiedziałem że się nie udzielasz, gdzie podziękowania???
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kkeld
Dominating
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica
|
Wysłany:
Śro 22:12, 16 Maj 2007 |
|
Ja też umiem grać Tinkerem, a jednak przegrywa z Lichem. Nie jedzie mu to kombo hp do 3/4 bo Lich zrobi więcej Bracerów i Drzewek. Combo Rakieta + Laser kosztuje 300 many. Ile razy jesteś w stanie to odpalić przy 500 mana [przed Ringiem] i cd =25sekund na rakiecie? Licha Nova ma 9 sekund, ZAWSZE ma mane, a jak Ulti walnie cię 2 razy to masz pozamiatane, a poza tym Lich cię zoutlvluje [szybciej będzie miał mocną nove bo ma lepszą animacje ataku i Dark Rituala]
Tinker na midzie ma lekko z... nie wiem, nic mi nie przychodzi do głowy bo z Viperem też grało mi się źle.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ShinjiIkari
Dominating
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/tokio.
|
Wysłany:
Śro 23:40, 16 Maj 2007 |
|
Nevermór? Jego low hp = dead po 1 kombo, z bracerami 2.
Mana się nie kończy? Chyba jak ma guinsoo lub BoT... A to nie następuje aż tak szybko. A arcane śmierdzi odkąd nie rearmuje się.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Naaru
Unstoppable
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 13:53, 17 Maj 2007 |
|
NIGDY nie składałem ringa na boushu, ja mu ajdę w mante, i travelki, wtedy lich nie ma szans, mój typowy build na late game to(nie uzbieram, ale dąże):
manta
travels
gunsoo
radiance
linken
skadi.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nogrod
First blood
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin/Poznań(studia)
|
Wysłany:
Czw 15:22, 17 Maj 2007 |
|
panowie , ale offtop robicie.
poradnika dla bousha nie ma, wiec moze tak któryś z Was pokusiłby się o napisanie kilku słow o tinkerze
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ShinjiIkari
Dominating
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/tokio.
|
Wysłany:
Czw 16:54, 17 Maj 2007 |
|
Wcześniej Arcane:
Arcane->Rearm->Arcane->Rockets->rearm->Arcane->rockets->rearm do bólu...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Naaru
Unstoppable
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:19, 17 Maj 2007 |
|
Ok, zrobię build dla Bousha, lecz nie będzie to mój buildm, tylko itemy i skille będą zaczerpnięte, z forums.dota-allstars.com, opis itp będą moje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mickel
Fresh Meat
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Czw 9:07, 23 Sie 2007 |
|
lich bardzo dobra postaćwidzę go w każdej grze ligowej... ale co do twojego poradnika bardzo m isie podooba ^^ tylko szkofdz ze niam obrazków 8+/10
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Animaes
Fresh Meat
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 0:47, 18 Lis 2007 |
|
Witam po długiej nieobecności!
Mam tylko małe pytanko: czy w związku z ostatnimi upgread'ami zaszły jakieś zmiany w buildzie dla Licha? Czy któryś z nowych itemów nadaję się do niego?
Czekam na odpowiedz, zwłaszcza Cascaderro, który jest pro lichem.
Pozdrawiam,
Animaes
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Rob116
First blood
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:36, 17 Wrz 2008 |
|
Lich to postac ktora wybitnie nie przypadla mi do gustu ni tak ni tak nie moge nim porzadnie zagrac to jedyna postac w grze ktorej tak nie lubie, nawet z tym buildem slabo mi poszlo ;p
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Casc
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 917
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin/Poznań
|
Wysłany:
Pią 18:20, 19 Wrz 2008 |
|
Rob116:
Dziś build z daggerem odszedł już niestety do lamusa.
Teraz Lich jest jeszcze bardziej zależny od swojej drużyny, przez co w grze publicznej może być postacią zgoła niegrywalną. Na CW - rzuci dwa nuki, do tego ulti i właściwie ego rola się kończy (choć może być bardzo duża!) - nikt nie będzie ryzykował, aby go uratować, gdy nie stanowi już siły bojowej...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |