|
|
Autor |
Wiadomość |
Kash
First blood
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 21:15, 24 Mar 2007 |
|
Ostatnio zaciekawiła mnie ta postac po tym jak wylosowałem ją w -ar. Grałem nią wtedy jak ostatnia lama, ale nie zniechęcając się spróbowałem ponownie w -ap. Pograłem nią kilka razy i postanowiłem napisac poradnik (mam nadzieję, że dzięki niemu zacznę lepiej grac Rikim bo będę czekał na wasze opinie, od razu mówię że nie jestem pro )
Rikimaru to tyb skrytobójcy, zakrada się od tyłu do ofiary aby ją szybko zabic.
1. Stats
Hp: 473
Mana: 182
Damage: 48 - 52
Armor: 6
Ms: 300
Str:17
Agi:24
Int:14
2. Skills
Smoke Screen
"Throws a smoke bomb down in the area, silencing opponents and causing them to miss on most of their attacks. Also slows by 25% at all levels. Last 6 seconds"
Level 1 - 250 AoE, 40% miss.
Level 2 - 275 Aoe, 50% miss.
Level 3 - 300 AoE, 60% miss.
Level 4 - 325 AoE, 70% miss.
Cooldown 15 seconds.
Na początku raczej nieprzydatny skill, gdyż mamy mały dmg i mały atak speed więc 6 sekund to trochę mało.
Blink Strike
"Teleports to a unit and strikes it if it is a foe, dealing bonus damage. Cost 50 mana."
Level 1 - Deals 30 extra damage.
Level 2 - Deals 60 extra damage.
Level 3 - Deals 60 extra damage.
Level 4 - Deals 120 bonus damage.
Cooldown 30/20/10/5 seconds.
Świetny skill, teleportuje nas do przeciwnika zadając dodatkowy dmg - bardzo przydatny gdy się kogoś goni (można używac także do ucieczki, gdyż teleporuje nas też do sojuszniczych jednostek).
Backstab
"The Stealth Assassin is not afraid to fight dirty, and specializes in attacking his opponents from behind"
Level 1 - deals .25x the agility of Rikimaru to the target.
Level 2 - deals .5x the agility of Rikimaru to the target.
Level 3 - deals .75x the agility of Rikimaru to the target.
Level 4 - deals 1x the agility of Rikimaru to the target.
Też świetny skill atakując od tyłu przeciwnika zadajemy x X (czyt. razy X) obrażeń od agility.
Permanent Invisibility
"Rikimaru becomes permanently invisible when not attacking"
Level 1 - 3 seconds fade time.
Level 2 - 2.25 seconds fade time.
Level 3 - 1.5 seconds fade time.
A oto najlepszy skill Rikiego stajemy się niewidzialni gdy nie atakujemy (zmienia się czas w jakim staniemy się niewidzialni).
3. Skill Build
Tutaj jestem trochę niepewny w rozpożądzaniu skillami, ale przedstawię swój build:
1Blink Strike
2Backstab
3Blink Strike
4Backstab
5Blink Strike
6Permanent Invisibility
7Blink Strike
8Backstab
9Backstab
10Attribute Bonus
11Permanent Invisibility
12Attribute Bonus
13Attribute Bonus
...
16Permanent Invisibility
17Attribute Bonus
...
21Smoke Screen
22Smoke Screen
23Smoke Screen
24Smoke Screen
25Smoke Screen
Według mnie nie opłaca się brac Smoke Screen, gdyż jeżeli zaatakujemy kogoś i użyjemy tego skilla, on ucieknie z pola rażenia (to jest moja ocena).
4. Item Build
Na sam początek radzę wziąc 2x:
+ =
Na początku przyda się attack speed a to daje też dodatkowe hp.
Potem (kupowac w kolejności jaką podaje):
+ =
Dobry move speed i dodatkowy attack speed.
+ =
Super attack speed, dużo dodatkowego dmg i 30% szans na uniknięcie ataku!
Po tym można kupic 2x
+ =
Dlaczego? Dużo dmg i hp i razem 30% stun!
Na tym raczej gra się kończyła ale dalej można wymienic to na to
ale wtedy radzę dokupic Dla attack speed.
5. Game Play
Na samym początku idziemy na jedną z bocznych ścieżek, (na środku najczęściej są ranged hero) tam próbujemy załatwiac creepy ale ostrożnie bo jesteśmy słabi. Jedynie próbujemy blinkiem zadawac pojedynczy dmg osłabiajac przeciwników. Kiedy wreszcie nadejdzie czas gdy osiągniemy 6 lvl otrzymacie ulti . Teraz jesteśmy niewidzialni dla creepów i hero (uwaga, wieże mają true sight dzięki czemu stajemy się widzialni w obszarze działania - na szczęście jest on mały). Gdy Będziemy mieli quaterstaffa możemy zacząc powoli zabijac przeciwników - szukajcie hero na mapie którzy mają mało hp. Gdy uzbieramy na the butterfly możemy już czynnie zabijac. Wtedy szybko zarobimy na bashery i jedziemy (prawie) wszystkich. Pamiętajmy jedno TO jest naszym największym wrogiem, jeżeli zauważymy u kogoś gema, prośnimy drużynę aby go szybko zabili (gem wypada po zabiciu) bo jeżeli ktoś go ma, stajemy się nieskuteczni (wasza niewidzialnośc na nic się zdaje). Riki jest świetny w gangowaniu (do gonienia ofiary, do zadawania dmg, a z basherami do także do zatrzymywania hero). Jeszcze jedno, atakujemy zawsze ustawiając się za ofiarą! Jesteśmy z tyłu wrogiego hero, 1 Blink -dodatkowy dmg - 2 Jesteśmy za herem - działa Backstab - 3 koleś powinien szybko paśc.
Podsumowując Riki jest świetną postacią, z tą "techniką" miałem około 8 zabic i 0-2 śmierci (tylko przez gangi). Polecam go każdemu kto lubi zakraśc się za ofiarę i szybko ją zabic .
Przepraszam za błedy (nie działa mi c). Szególnie czekam na wasze komentarze .
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kash dnia Sob 22:46, 24 Mar 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
VaDeR
Administrator
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mmz
|
Wysłany:
Sob 21:35, 24 Mar 2007 |
|
Co mi się nie podoba:
1.Brak StatGainu.
2. Angielskie opisy skillów, imo powinieneś zostawić tylko twoje POLSKIE sugestie(ale to już zwykłe czepianie się )
A teraz nasz różnice poglądowe
Itemy:
Treadsy niepotrzebne, inwestujemy głównie w agi itemy więc +35% AS nam niepotrzebne.
Po Bandach i butach jadę w Yashe, dzięki niej po 6 lvlu już możemy zabijać.
Potem zależy od przeciwników. Kończe S&Y, kupuje gema, składam Butterfly. Bashery na Rikim to chyba nieporozumienie
Jak jest dużo magów pomyśleć możemy o HoD(Hood of Defiance ). Jak gra jest długa to składamy Burke/drugiego motyla/Linkena/BoT.
Skille:
Chmurka to umiejętność dzięki, której nie musimy ciągle bać się o życie. Stanowczo 1 lvl musimy mieć na początku. Rzucamy ZA kolesia, którego chcemy ubić. W tym momencie ma na sobie slow, silence i jeszcze miss ^^. Potem jak wymaksujemy Blink i Backstab to bierzemy chmurke na zmianę ze statami .
Witam na forum, może krytyka nie jest dobrym przyjęciem, ale mam nadzieję że będziesz często pisał
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ShinjiIkari
Dominating
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/tokio.
|
Wysłany:
Sob 22:09, 24 Mar 2007 |
|
No dobrze, przyjrzyjmy się...
1.Chmurka jest nieprzydatna? To nasz jedyny skill, który może jakoś pomóc teamowi...
2.Gdzie ulti? Na 11 lvl dajesz w staty...
3.Bashery nie są opłacalne na 99% hero(Pozostałe 1% to troll i magina...), to samo się tyczy rikiego - za mały as i brak własnego basha.
4.Opis basherów - 114 hp to dużo za dwa itemy kosztujące łącznie 6440 gold? Za tyle kasy mam hot+2 bracery dla około 1300-1400 hp.
5.Nie tylko gem jest naszym wrogiem - Sentry oraz Necronomicon również.
6.Riki jest dobry tylko wtedy, jeśli ktoś jest na tyle głupi, że nie kupuje Sentry aby przeszkadzać mu farmić...
Konstruktywna krytyka zawsze pomaga.
Witam na forum.
Życzę szczęścia!
Shinji.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kash
First blood
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:45, 24 Mar 2007 |
|
Thx za miłe powitanie na forum . Właśnie takich odpowiedzi oczekiwałem przepraszam za głupie pomyłki w statach . Macie rację z tymi basherami, lepiej kupic hot. Czekam na kolejne krytyki bo wtedy będę mógł lepiej grac tą postacią .
Ps. S&Y jest stanowczo przeceniany
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Uber_pwn
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 759
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Nie 0:40, 25 Mar 2007 |
|
Witam na forum Kash. Build poprawny, oprócz paru błędów. Chmurka jest dobra i trzeb ją brać wcześniej.
@Vader : pisząc o wadach wymieniaj także zalety
Kash, czytaj dużo i nie bój się pytać/pisać.
Życze powodzenia
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Naaru
Unstoppable
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:22, 25 Mar 2007 |
|
Build dobry, tylko chmurka za póżno, i lifesteal, z MoMaż taki dobry nie jest, lepiej SY, i vladimir, bashery NIE, i wreszcie się ktoś ze mną zgadza w sprawie SY.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kkeld
Dominating
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica
|
Wysłany:
Nie 12:19, 25 Mar 2007 |
|
Ja kiedyś, dość dawno temu, grałem Rikim dużo i wiem co nieco na temat tego herosa. Może grałem public games, ale także gry poważniejsze jak DCE. Przejdźmy do rzeczy:
Podstawowy błąd tego builda to brak chmurki, którą osobiście biorę już na 1 lvlu [a co jak trafisz na line Lina-Maiden np?] Jeden lvl zasadniczo wystarcza, ale można też pomyśleć o 4 i wpleść między Backstab [który swoją drogą najbardziej robi w momencie gdy kupimy już tego Eaglehorna]
Napiszmy troszkę o samej chmurce - jest to twój najlepszy skill do ataku i do obrony. Rzucenie chmury w opponenta automatycznie wyzwala myśl 'muszę wypieprzać do tyłu'. Wtedy dostajesz kilka freehitów i dajesz opponentowi swojego rodzaju ostrzeżenie.
Chmurka jest świetnym skillem do obrony towerów - możesz spokojnie wybronić tower rzucając Clouda tak, aby mele moby nie trafiały.
Teraz dalej... Wraith Bandy są dobre bo ten heros potrzebuje tego, ale mówisz, że robisz je po damage. Moim zdaniem być może lepiej zrobić 2x Bracer, a potem Yashe, która za 2000 golda daje ci +16agility [najlepszy stosunek]
Power Treadsy darowałbym sobie póki co - lepiej szybko wyfarmić na Eaglehorna.
Butterfly to bez wątpienia najlepsza zabawka dla Rikiego.
Dobra zabawka to też Manta Style i Eye of Skadi. Sange and Yasha dla tego herosa jest akurat dobrym itemem ze względu na to, że Yashe często już masz, a Sange to ponad 200hp, co jest dość miłe.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kash
First blood
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 15:42, 25 Mar 2007 |
|
Racja, teraz poznałem moc smoke screen Ale nie zgadzam się co do yashy, według mnie chyba lepiej kupic treadsy, uzbierac na eaglehorn potem butterfly, hot i eye of skadi (tylko na czaszke trochę się zbiera ). Jestem ciekaw jaką opinię mają inni gracze: yasha + butki czy od razu power treadsy
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
VaDeR
Administrator
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mmz
|
Wysłany:
Nie 18:02, 25 Mar 2007 |
|
Yasha dla Rikiego to dodatkowy ms i +32 dmg za, ok 2k. Imo opłaca się
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zubak
First blood
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska (bliski wschód Polski)
|
Wysłany:
Pon 17:07, 02 Kwi 2007 |
|
Witam
Zgadzam się co do Sandy i reszty itemów ale dlaczego nie Power Treadsy?!
Ofc trzeba inwestować głównie w agi ale dodatkowe as sprawia, że satyr w tym samym odstępie czasu bije częściej z Backstaba. Gdyby PT dawały np 35% do dmg to w tym samym okresie satyr zadałby tyle samo z Backstaba(przyp.red.).Poza tym dodatkowe ms i as za tylko 1000goldenów(bo buty już masz) dodaje mobilności w walce itp. Za 1000zl nie kupisz nawet rurki do Motylka.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Casc
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 917
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin/Poznań
|
Wysłany:
Pon 19:30, 02 Kwi 2007 |
|
Zubak napisał: |
Witam
Zgadzam się co do Sandy i reszty itemów ale dlaczego nie Power Treadsy?!
Ofc trzeba inwestować głównie w agi ale dodatkowe as sprawia, że satyr w tym samym odstępie czasu bije częściej z Backstaba. Gdyby PT dawały np 35% do dmg to w tym samym okresie satyr zadałby tyle samo z Backstaba(przyp.red.).Poza tym dodatkowe ms i as za tylko 1000goldenów(bo buty już masz) dodaje mobilności w walce itp. Za 1000zl nie kupisz nawet rurki do Motylka. |
Rzecz w tym, że jeżeli dopakujemy mu mocno agility, to ias (increased attack speed) juz mu nie da zbyt wiele. Jest cos takiego jak maksymalny attack speed, i po jego osiągnięciu już nic wiecej nie dodamy.
Tready są dobre dla dwóch typów herosów:
1. STR hero, którzy mogą mieć duży damage
2. INT hero, którzy są budowani na DD (Aiushta, Silencer, Harbinger)
Generalnie i tak Tready są dużo gorsze od BoT (o czym więcej juz było w innych tematach).
Co do skill builda Rikimaru: Chmura, Backstab (pomaga przy farmingu, z resztą bardzo nieprzyjemnym), Invisibility, na końcu maksujemy Blink Strike (chociaż często warto wziąć jeden poziom juz wcześniej, na wypadek gdyby się trafiła "okazja".
Item build
1. Kontrą na Rikiego są GEM i WARDY.
2. Jedyną znaną kontrą na TRUE SIGHT jest... Manta Style!
3. Core Item = Manta Style (mana burn i Purge się też mocno przydadzą)
4. Yasha - tak, bo daje 2x 16 damage i ms
5. Sanga - jeżeli są kłopoty z farmowaniem Manty i potrzebujemy HP (ale lepiej szybko kupić Vitality booster)
6. Butterfly - fantastyczny item dla Rikimaru.
7. 2x Yasha (i tak rzadko dojdzie się aż tak daleko)
Generalnie pakujemy mocno AGI, Manta musi nam zastąpić wysokie HP. Chmura to nasz najlepszy teamowy skill i moze naprawdę nieźle namieszać, trzeba tylko się dobrze nauczyć jej uzywać (90% graczy z bnetu nie umie, sprawdzone doświadczalnie).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zubak
First blood
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska (bliski wschód Polski)
|
Wysłany:
Pią 14:28, 06 Kwi 2007 |
|
Cytat: |
Jest cos takiego jak maksymalny attack speed, i po jego osiągnięciu już nic wiecej nie dodamy.
|
Sprawdziłem Rikiego na 25lev z motylkiem, egelhornem, treadsami i Sandy i zniszczył wieże 13,75sec a bez treadsów w 14,91 sec. więc te 400% max as raczej mu nie grozi.
Cytat: |
Rzecz w tym, że jeżeli dopakujemy mu mocno agility, to ias (increased attack speed) juz mu nie da zbyt wiele. |
Racja ale treadsy kupujemy na poczatku gry, a wtedy naprawdę to dużo daje(wdłg mnie do momentu kiedy już będziesz miał motylka i sandy jeszcze PT będą bardzo przydatne), a póżniej to ims będzie coś znaczyło.
ps. nie mówie, że BOTy są złe ale jak ktoś woli power treadsy to to nie jest też zły wybór
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ShinjiIkari
Dominating
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/tokio.
|
Wysłany:
Pią 15:05, 06 Kwi 2007 |
|
Cascaderro napisał: |
Item build
1. Kontrą na Rikiego są GEM i WARDY.
2. Jedyną znaną kontrą na TRUE SIGHT jest... Manta Style!
|
1 ad. Oraz necronomicon lvl 3
2 ad. Kontrami na true sight są:
a)Wardy = własny true sight
b)Gem = Gank na gem carriera
c)Necro = zniszczenie blue necro(Co boli, 600 hp w dół)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Naaru
Unstoppable
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 10:09, 07 Kwi 2007 |
|
Coś nad mną ciąży, dostaje blooda, rikiego, jakąkolwiek silnego hero, i co????
Grać nie potrafię.(może przez to że ostatnio dużo afrmie, a jutro przerzucam się na GW, bo kupiem dwie części których nie mam) Z rikim jest ten problem że jeżeli go dużo razy ubiją, to po prostu nasza gra się kończy, jak nas zjadą w early, to w late lub mid możemy stracić gre.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Naaru
Unstoppable
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 13:51, 08 Kwi 2007 |
|
ShinjiIkari napisał: |
No dobrze, przyjrzyjmy się...
1.Chmurka jest nieprzydatna? To nasz jedyny skill, który może jakoś pomóc teamowi...
2.Gdzie ulti? Na 11 lvl dajesz w staty...
3.Bashery nie są opłacalne na 99% hero(Pozostałe 1% to troll i magina...), to samo się tyczy rikiego - za mały as i brak własnego basha.
4.Opis basherów - 114 hp to dużo za dwa itemy kosztujące łącznie 6440 gold? Za tyle kasy mam hot+2 bracery dla około 1300-1400 hp.
5.Nie tylko gem jest naszym wrogiem - Sentry oraz Necronomicon również.
6.Riki jest dobry tylko wtedy, jeśli ktoś jest na tyle głupi, że nie kupuje Sentry aby przeszkadzać mu farmić...
Konstruktywna krytyka zawsze pomaga.
Witam na forum.
Życzę szczęścia!
Shinji. |
EE, 2% z bashem lepiej, naix z swoim agi jest z jednym basherem też dobry, a rexxar, z 3 skillem też daje całkiem miłego absha. Ups, zapomniałem że napisałem post na górze, sorka za dwa posty pod rząd.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
volt555
First blood
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Nie 23:39, 21 Gru 2008 |
|
Zauważyłem ze ta postać często pojawia sie na pubach i prosil bym o odpowiedz jaki hero jest najlepszy przeciwko rikiemu , i także jakie itemki.
thx z góry
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bjartskular
Starszy Akwizytor
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pon 1:23, 22 Gru 2008 |
|
Nerub
Lion
Magnus
All AoE dmg
All BIG dmg dealer
Roof
Any1 with Necro lvl 3
Wardy
Gem
Radiance
itp..
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sklej
Moderator
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pon 12:14, 22 Gru 2008 |
|
Nawet temat o tym założyłem:
http://www.dota.fora.pl/nowosci-i-ogolna-dyskusja,4/kontry,545.html
Hehe... w jaki sposób Nerub miałby kontrować Rikiego? Mane mu spali i ten nie zniknie czy co? To samo Lion. Nie zabije go FoD'em to nie zabije go wcale. Magnus? To jedzenie dla Rikiego. Reszta powiedzmy, ale napisałem to już w osobnym temacie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Andryij
Veteran
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 12:46, 22 Gru 2008 |
|
Slardar.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Asmozan
Satanic
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-ch
|
Wysłany:
Pon 17:47, 22 Gru 2008 |
|
BH
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |