Autor |
Wiadomość |
Casc
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 917
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin/Poznań
|
Wysłany:
Nie 19:19, 31 Gru 2006 |
|
Tankowanie herosów w DotA Allstars
Generalnie jest kilka sposobów, które pozwalają nam zrobić tanka:
1.Szansa na zablokowanie damage (Stout Shield, Vanguard)
2.Maksowanie Armora (Plate Mail, Chain Mail, Ring of Protection)
3.Maksowanie HP (Vitality Booster, Heart of Tarrasque, Bracer)
4.Szansa na unik (evasion) (Radiance, Butterfly)
5.Maksowanie HP Regeneracji (Heart of Tarrasque, Ring of Health, Ring of Regeneration)
Każdy z tych sposobów ma pewne zastosowania. Sposób numer jeden jest świetny w early game i mid game (creepy zadają nam dużo mniej damage, często w ogóle). Sposób drugi jest dobry w mid i late game (w late game to jest nawet obowiązek). Sposób trzeci jest dobry zawsze, ale trzeba mieć rozsądną ilośc armora, żeby się nie zdziwić. Sposób czwarty jest najlepszy, ale niestety najdroższy, raczej na late game i to też nie dla każdego bohatera (AGI item). Ostatni, piąty sposób sprawdza się najlepiej w early game, potem przestaje mieć już takie duże znaczenie. W bitwie w late game, która trwa kilka sekund nie ma co liczyć, że HoT nam cokolwiek zregeneruje.
Teraz trochę o bohaterach. Przede wszystkim jako tanków używa się:
1.Sven (Armor z aury, siła bonusowa dodaje się do ulti)
2.Knight Davion (zwany tesz F****** Dragon, Pancerz i HP Regen ze skilla)
3.Pudge (nielimitowany przyrost masy tankowej z Flesh Heap)
4.Pandaren “Blow-me”-master (szansa na unik, ulti)
5.Axe (Berserker Rage i Counter Helix)
6.Roofy (3.4 STR / level, czyli najwięcej w grze)
7.Tidehunter (potężny skill negujący czary i zmniejszający damage)
8.Abadon (“OMG How I am supposed to kill this f***** freak?” - tarcza, ale przede wszystkim przegięte ulti)
9.Rigwarl (Bristleback to naprawdę dobry skill)
10. Bradwaren (szalona ilość HP z ulti, skill odbijający damage)
Oczywiście są jeszcze inni bohaterowie, których można tankować. Powyższe przykłady są najbardziej charakterystyczne. Bohaterowie tacy jak: Purist, Earthshaker, Lucifer, Crixalis, Tiny, Magnus, Rexxar itp. Są bardziej casterami niż tankami (chociaż można też ich tankować, zwłaszcza Purystę (ulti) i Tinego (skill stunujący)). Zostają jeszcze takie ekstremalne przypadki jak: Chaos Knight (przegięty hero killer, demolujacy bazy jak chce – jak nie chce to też demoluje), którym i tak się gra jak tankiem – ale zalicza sie go do kategorii image hero, Slardar (tankować może, ale jest świetnym chaserem i basherem) oraz Naix (trzeba pakować siłę dla Hp i damage, ale tanka z niego zrobić ciężko).
Są także bohaterowie, którzy nie są STR hero, ale mogą robić za tanki:
1.Ogre Magi (3.2 STR/ level, obowiązkowy Aghanim Scepter i już mamy tanka)
2.Aiushta (ulti zmniejsza as atakujących ją jednostek o 90% -dokładamy Heart of Tarrasque i trochę pancerza i mogą sobie bić, zanim sami nie zginą)
3.Vengeful Spirit (Nether Swap powoduje, że szanse przeżycia Damage Dealera są znikome – tank ma większe szanse przeżycia)
4.Ursa Warrior (potrzebuje dużo Hp na ulti, armor też ma niezły)
5.Harbinger (jeżeli jest budowany na late – game dps, czyli 2x Aghanims Scepter, do tego Aegis i trzeba mu zbijać te ponad 3k HP)
6.Morphling (Heart of Tarrasque to i tak obowiązek na nim, a stankować się totalnie jest łatwo)
7.Mercurial (ze względu na dispersion, tak się gra czasem w lidze)
8.Necrolic (20% odbijania, damage nie jest potrzebny – wystarczy Desolator i nasze Renevanty skasują przeciwnika jak szmatę)
To tylko kilka przykładów, gdyby się dobrze przyjrzeć zdolnościom bohaterów to stwierdzimy, że Nerubian Assasin też mógłby tankować. Tylko po co, skoro jest dużo lepszym killerem/chaserem, podobnie jak Nightstalker, Lycantrophe i Spirit Breaker.
Tankowanie nie polega na bezmyślnym pakowaniu HP/Siły Armora. Trzeba pakować wszystko jednocześnie i utrzymywać złoty środek. Na czym to polega? Na tym, żeby tankować w miarę tanio (uwaga, od stycznia mogą wzrosnąć ceny paliwa!!!). Nie można także zapominać o odporności na magię. Im więcej przeciwników jest nukerami, tym bardziej musimy kłaść nacisk na samo HP, a mniej na inne części tankowania.
Trzeba także mieć na uwadze, że u różnych herosów tankuje się przez inny czynnik (HP, armor, blok, itp.)
A teraz krótko: ile i czego?
Stout Shield – tylko na początku i tylko kiedy planujemy Vanguarda (zwłaszcza Axe)
Vanguard – trzeba go mieć przed końcem early game albo w ogóle (Axe, niezły na Pudge)
Drugi Vanguard już jest słabą opcją, taki build można zrobić na Axie, ale tylko wtedy kiedy na początku gry przeciwnicy nas nafeedują tak że odskoczymy z kasą i levelem.
Ring of Protection – jak część RoB, raczej na początku, chyba że składamy Vladimirs
Chain Mail – do Bucklera/Mekasma lub Blade Maila, early – mid game
Plate Mail – do Aegisa, raczej late game
Tankowanie w pancerz opłaca się do około 20, wtedy mamy ponad 50% redukcji i tyle nam wystarczy. Na herosach mających dużo HP (np. Bradwarden) w pancerz opłaca się inwestować szybko, na herosach mających mniej HP, samo HP/STR jest priorytetem
Bracer – jeden z najważniejszych itemów, pozwala osiągnąc odpowiedni pułap HP, żeby można zacząć inwestować w pancerz
Vitality – sam w sobie słaby, tylko do HoT lub Vanguarda
Heart of Tarrasqe – im więcej armora mamy bazowo, tym lepszy jest ten item
Generalnie do około 1500HP możemy kłaść nacisk na HP, potem trzeba uzupełnić pancerz (do 20) i wtedy możemy wrócić do HP (np. Heart of Tarrasque, Aegis, drugie HoT itp.). Jeśli mamy około 1200 HP warto pomyśleć o Satanicu – jeśli akurat nam uzupełni pancerz do pożądanej wysokości. Generalnie na większości bohaterów STR lepsze jest HoT a Satanic niech zostanie dla AGI.
Ring of Regeneration – tylko early game, ew. Do Mekasma
Ring of Health – early game, do Vanguarda/Linkens/Battlefury
Heart of Tarrasque – jeśli jest dużo nukerów i pancerz daje niewiele, jeśli mamy już wysoki pancerz itp., obowiązkowy dla Svena, Chaos Knighta, Pudge'a
Mekasm – jakby nie było też regen item, raczej nie dla STR hero (chyba że jest ściśle zorientowany na czary, np. Purist), ale świetny dla Vengeful, Necrolica i może nawet Harbingera.
Butterfly – raczej nie polecany dla STR, no ale kto wie... niezły na Harbingerze zamiast Hyperstone, nieżly na Auishte i na Vengeful.
Radiance – nikt nie traktuje 8% uniku na poważnie...
Nie będę wypisywał tutaj wszystkich tank-buildów, to co napisałem to tylko takie ogólniki. Jeśli ktoś chce żeby jakiegoś konkretnego builda tankowego napisać, niech napisze który hero a ja zobaczę co się da zrobić. Chociaż raczej nie powinno być takiej potrzeby.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Uber_pwn
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 759
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Nie 19:54, 31 Gru 2006 |
|
Ładny opis, wszystko o tankach w jednym poście, w sumie tanka to można zrobić z każdego hero ale jest jasne, że są do tego hero stworzeni. Niektórymi nie da się inaczej grać, jak nie zrobić z niego tanka
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Naaru
Unstoppable
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 13:00, 01 Sty 2007 |
|
Wiecie, chyba jednak pudge jak jest się pro, to można mieć str, który jest 200,(raz tak miałem bez plusa, a 287 z 2 Hotami), ale tarcza abbaddona, jest rzeczywiścię przegięta, można se wbiedz posdd najsilniejszą towerę i nie stracić procenta, HP, tylko szkoda że wybucha.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kai
Wicked Sick
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:23, 01 Sty 2007 |
|
@Topic: Super poradnik 10/10
mam male pytanko co do armora, moze wie ktoś jak sie oblicza o ile armor zwiększy obrazenia ??
@UP: Naaru! Co ty mówisz! "szkoda ze wybucha" zastanów się nad tym .....
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ShinjiIkari
Dominating
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/tokio.
|
Wysłany:
Wto 7:14, 02 Sty 2007 |
|
EHP = MHP + 0.06*[armour]*MHP or EHP = MHP(1 + 0.06*[armour]).
Znalezione na dota-allstars...
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla poszukiwaczy takiej wiedzy...
Też z dota-allstars...Na seledynowo jest MHP, i idąc w prawo pokazuje ile EHP nam daje dana ilość armora...
MHP - Max hp, czyli maksymalne hp które pokazuje nam gra... np mając 50 siły bez +hp mamy 1100 MHP, jako że każdy hero bez str ma 150 hp.
EHP - Effective hp, czyli ile wrogowie nam muszą zjechać żebyśmy byli martwi... Czasem dużo się różni od normalnego, co zobaczyć można zwłaszcza w ostatnim wierszu tego wykresu. Po dodaniu 25 armora przybywa nam 6k hp przeciw fizycznym atakom...^^
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Naaru
Unstoppable
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 15:53, 02 Sty 2007 |
|
ja sie nie ciesze tego ze to blokuje pierwsze 275 smg, a powinno przez ten czas blokowac cale dmg, sory ze tak pisze ale n laptope mamy teraz siedze.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kai
Wicked Sick
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:09, 02 Sty 2007 |
|
@ShinjiIkari: Zajebity jesteś mistrzu Szkoda że troche nie zrozumialem tej tabelki :/ To na samym dole to armor ?? i jeśli masz go 25 to z 500MHP trzeba ci zjechać 1250HP ?? Tak ??
@Naaru: To by było za silne, nawet jeśli to by było ulti to by było zbyt silne! A co do wybuchania to jest mega rzecz, są taktyki (sam stosuje) zwłaszcza na początku, ze dajesz tarcze na creepa meele i jak wybucha to jebie inne creepy wroga i wogule na ostatnim poziomie to nawet nieźle kuje Ale nei wiem ile konkretnie, wie ktoś ?? Wydaje mi się ze tyle ile absorbuje, ale pewien nie jestem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ShinjiIkari
Dominating
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/tokio.
|
Wysłany:
Wto 17:13, 02 Sty 2007 |
|
Tak, z tym że chodzi tu o FIZYCZNE obrażenia, bez żadnych orbów...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|