Forum Wszystko o Dota - PL Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Życiowe pytania nuba Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Parsival
Fresh Meat
Fresh Meat



Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto 23:31, 03 Sie 2010 Powrót do góry

Witam,

Na początku podkreślę, że z tym tematem pewne powiązanie ma ten post.


Chciałbym zrobić jeden temat, w którym zawarłbym miliony pytań na temat gry. Proszę administrację o zgodę i nie zamykanie topicu.

Zacznijmy od tego, że mam obecnie przerwę od Doty (na rzecz SC2, cholera :p). Pomyślałem, że byłoby fajnie wrócić z jakimś "pierdolnięciem" i coś wreszcie zmienić. Jest to chyba idealny czas na naukę teorii.

Bardzo proszę społeczność dota.fora.pl o pomoc i nie zignorowanie wątku.

Tak jak pisałem w powyższym linku, największy problem mam z ogarnięciem CW. Nie jest to proste. Powiem więcej - to jest ciężkie. :)
System, według którego graliśmy CW wydaje się być mało efektywny. Nie wiem jak z takimi ograniczeniami można cokolwiek zrobić w grze. Aczkolwiek wiem również, że jest to możliwe.

Przez szereg klan łorsów, które razem rozegraliśmy, w głowie miałem dosłownie setki pytań. Na chwilę obecną nie pamiętam większości, ale na pewno przez następne dni/tygodnie sobie je przypomnę.
Dodam, że wiele z tych pytań zadawałem wtedy nupkowi i zazwyczaj po CW trochę czasu rozmawialiśmy, ale wolałbym mieć teraz to wszystko w jednym miejscu i na spokojnie wbić to sobie do łba.

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi na (w miarę możliwości) wszystkie poniższe pytania i za dalszą pomoc (bo pytań raczej będzie więcej).

Możemy zaczynać?:)

1. Jak to bywa u początkującego - większość gier byłem supporterem. Jak to do końca z nim jest? Często obrywało mi się za dobicie chociaż jednego creepa na cały early game. Czy support naprawdę nie potrzebuje ani trochę golda? Jego zadaniem często jest kupno kury na start i szybki upgrade do ptaka. Potem zazwyczaj warding za własne pieniądze i zakup butów do gangów. W mid gejmie mile widziane są także tridy. Co prawda gracz co niecałą sekundę dostaje jedną złotą monetę, ale jak to ma wystarczyć do tak wielu zadań?

2. Zachowanie podczas akcji.
Grając swego czasu Atroposem, po prostu mózg mi się przegrzewał, gdy dochodziło do bitwy. Mój item build przewidywał szybkie kupno Eula. Do dyspozycji miałem zatem sleepa (Nightmare), redukcję damage (Enfeeble), disable (Cyclon) i stuno-dpsa (Fiend's Grip).
Jak to wszystko rozdysponować w parę sekund podczas dużej bitwy powiedzmy 4v4 albo nawet 5v5? To pytanie odnosi się do ogółu czarów rzucanych podczas bitwy.

3. Czasem ciężko jest dobrze zidentyfikować drużynę. Wielu herosów jest zwyczajnie uniwersalnych - da się ich zrobić na parę sposobów. To był dodatkowy problem podczas castowania spelli. Skąd mam wiedzieć kto jest kim? Wielokrotnie próbowałem dowiedzieć się to od swojego teamu, ale podczas CW na skejpie panuje taki chaos, że ciężko uzyskać odpowiedź na swoje pytanie. :(

4. Jak ważny jest frag?
Na pubach podczas early game często na linii przytrafiają się okazje do zdobycia fraga, lecz odkupionego dość dużym ryzykiem. Tak samo jest na CW. Często jednak bałem się taką akcję rozpocząć. Nie raz w końcu poddawaliśmy się w 5 minucie z powodu paru dedów.
Na pubach prawie zawsze w takie akcje wchodzę i najczęściej wychodzę bogatszy o prawie 3 stówki. Na CW pewnie zostałbym jednak porządnie zgnojony w przypadku własnej śmierci.

5. Sprawa item-buildów.
Często po pickach dostawałem od kapitana sztywny i złożony z miejsca item i skill-build. Czy to oznacza, że istnieją jakieś ustalone buildy, których na CW zwyczajnie należy się trzymać, bo nie ma co kombinować?

6. Jakie osiągi powinien wyciągnąć gracz, by zostać awansowanym na carry? Pytam się oczywiście o realia naszego (czy może jednak lepiej - Waszego) klanu.

7. Jak wygląda gra carry podczas early/mid game? Czy polega ona wyłącznie na 20-30 minutowym siedzeniu na linii i nie przejmowaniu się niczym oprócz zdobywania coraz to większych cs'ów?

8. Jak ma się sprawa forestu? Czy jest to w ogóle praktykowane na CW (nie przypominam sobie takiego czegoś na żadnym z replayów)? Jeśli tak, to jacy herosi się do tego nadają (na realia CW) i jak powinni składać item-build (a szczególnie start-itemy)?

9. Jest paru herosów, których praktycznie w ogóle nie pickuje się na CW. Mógłby mi ktoś przybliżyć ten temat? Pytam o np. Ogre Magi, który moim zdaniem jest boskim herosem do team playa.

10. Warding.
Bardzo ważna kwestia, bo dosłownie śledziła mnie na każdym CW. Od początku dostawałem zadanie stawiania wardów. Było to dość zabawne, bo zostałem dopiero co wyjęty ze świata pubów, na których ludzie nigdy nie słyszeli o wardach, a wszelkie lokalizowanie znikąd wrogich graczy było oczywiście map hackingiem. Szukałem w necie, ale stamtąd dowiedziałem się tylko ciekawych miejscówek na mapie do stawiania wardów.
Mógłbym prosić o bliższe przybliżenie tej kwestii? Chodzi konkretnie o to, kiedy stawić warda i gdzie go postawić. Jedno ma ścisłe powiązanie z drugim, więc jest to dla mnie kłopotliwe.

11. Pytanie do Berpa:
Zawsze starałem się jak najlepiej spełniać podstawową dla mnie kwestie - słuchania się poleceń kapitana. Myślałem, że tak robię, ale Ty chyba uważasz inaczej. Mógłbyś wypomnieć mi to, co masz mi do wypomnienia? Może wyciągnąłbym z tego jakieś owocne wnioski zamiast utrzymywać się w stałym konflikcie.

12. Pytanie do klanu SoI:
Przez ten czas zdążyliście mnie poznać w miarę dobrze. Moglibyście powiedzieć coś na mój temat? Głównie chodzi mi oczywiście o to, co robię źle, ale chętnie poznam wszelkie opinie na mój temat.



Jest tuzin. Starczy na dziś.

Jeszcze raz bardzo proszę o odpowiedzi. Wiem, że jest tego dużo, ale weźcie też pod uwagę, że od pisania tego tematu dostaję już oczopląsu i litery nigdy nie wyglądały tak jak teraz.

Pozdrawiam całe dota.fora.pl.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Brpp
Satanic
Satanic



Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 505 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:50, 03 Sie 2010 Powrót do góry

Na razie odpowiem tylko na pytanie numer 11 bo nie mam za dużo czasu. Jutro postaram się napisać odpowiedz na reszte.

11. Pytanie do Berpa:
"Zawsze starałem się jak najlepiej spełniać podstawową dla mnie kwestie - słuchania się poleceń kapitana. Myślałem, że tak robię, ale Ty chyba uważasz inaczej. Mógłbyś wypomnieć mi to, co masz mi do wypomnienia? Może wyciągnąłbym z tego jakieś owocne wnioski zamiast utrzymywać się w stałym konflikcie."

Ano widzisz. Wygląda to tak, że każdy nowy gracz nigdy w pełni nie słucha się kapitana. Podczas bitwy ciężko jest ci ogarnąć kto gdzie jest a ja wymagam już od ciebie żebyś rzucił jednemu stuna. Ty tego nie robisz bo zwyczajnie pogubiłeś się w bitwie - ja to odbieram jako niesłuchanie rozkazów. Są to też wszystkiego rodzaju dyskusje typu:

-Upgrade kury
-Ale ja mam tylko 300 golda
-Upgrade kury powiedziałem!
-Ale zostanie mi tylko 100 i nic nie kupie.
-Upgrade Kur*a kury!!
-Już

Takie rzeczy są zbędne. To samo tyczy się także wszelkiego rodzaju focusów i tym podobnym. Powiem ci szczerze, że nie spotkałem gracza który by od razu słuchał się kapitana;)

Poza tym ja nie odczuwam żadnego konfliktu. Nie wiem skąd ten pomysł przyszedł ci do głowy;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Emhyr var Emreis
Veteran
Veteran



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:35, 04 Sie 2010 Powrót do góry

Dobra znaj moje dobre serce - co wiem to napiszę (a co - zrobię sobie przerwę przy pisaniu innego shitu) Wink
1. Jeśli jesteś na linii z carry - nie masz prawa tknąć creepa, który może dobić carry. Jeśli jesteś z innym supportem to jak najbardziej możesz się pokusić o ceesa. Wyjątek od reguły - kapitan grzecznie prosi "ugrade kury Kur*a!" tudzież ewentualnie "gdzie są pieprzone wardy?!" - wtedy jakiegoś creepa możesz sobie ubić - ale nie przeginajmy (max 2). Większość golda powinieneś mieć z incoma/za towery/asysty/kille.
2. Generalnie to tak - najpierw wypada zneutralizować carry przeciwnika (w przypadku atro - enfeeble na depeesa jest wystarczający - wtedy jest on niegroźny) po czym stara się zneutralizować disablerów przeciwnika zanim oni zdisablują nas Wink Tudzież kapitan powie w co walić.
3. Kto jest kim? Hmm ... Casc gdzieś wysmarował jakiś sympatyczny artykuł odnośnie roli herosów w drużynie - zapraszam do lektury Smile
4. Frag? Hmm jak czujesz się pewnie to fragujesz kiedy się da - zwłaszcza warto ubić carry przeciwnika. Jednak gonienie za killem jest nie wskazane - zwłaszcza w early - często bardziej się opłaca wygonić klienta do bazy żeby tracił expa i farmę niż gonić za niepewnym killem i samemu zginąć. Aha - w bitwie nie gonimy za killem - ktoś ucieka z bitwy to go olać - jest już nie groźny - lejemy teraz resztę.
5. U nas jest tak że w przypadku supportów kapitan wyznacza z góry itembuild. Jeśli chodzi o carry tu zostawiana była dowolność - ważne żeby miał pierdolnięcie.
6. Jak na freefarmie jesteś w stanie wyciągnąć prawie 100% to się nadajesz Razz
A tak bardziej realnie (choć jak dziś koło 3 w nocy grałem to na freefarmie miałem praktycznie 100%) to tak mniej więcej przykładowo - jak umiesz strygiem zrobić radi do 15-20 min bez dodatkowego golda z towerów - tylko za własne ceesy i fragi to jest ok.
Poza tym musi być ogar w bitwie i rozsądny itembuild, znaczy się nie musisz słuchać zawsze kapitana bo często pieprzy głupoty, ale jak zrobisz lothara na jurku to sry nie ten adres Razz
7. Mniej więcej tak ... przy czym jeśli jest to semicarry typu kunek/slardar to się ganguje Wink A jeśli to jest taka meduza/traxa(tu też czasem można się o gang pokusić)/void to farmimy do obrzydzenia i wpadamy na koniec pozabijać (przy czym jak nam na raxy włażą to warto jednak ruszyć dupe Razz)
8. Forest na cw jest moim zdaniem pomysłem kiepskim bo w przeciwieństwie do puba będzie szedł co chwila gang do lasu lub zblokują Ci creepspoty.
9. Ogr - stun jest ok, slow jest ok, bloodlust jest ok .... ale w teambattle on się nie sprawdza - są lepsze opcje po prostu. Ten hero opiera się na multicascie i w zwiazku z tym czynnik losowy jest tu za duży. Terrorblade np. nie jest pickowany bo gry są za krótkie żeby zdążył wyfarmić ekwipunek jakiego potrzebuje (znaczy się przy założeniu że gra trwa ponad 60minut to jest idealny ... ale gry tyle teraz nie trwają); generalnie jeśli hero nie ma dobrych diseabli, tudzież nie jest w stanie sam zapierdolić team w przypadku carry, to nie nadaje się na cw. Przy czym w przypadku disablerów nie nada się też taki który ma jeden disable i reszte bezużytecznych skilli, a żeby się przydać potrzebuje farmy - po prostu nie ma miejsca na farmę dla supportów.
10 Wardy stawiamy tam gdzie spodziewamy się aktywności przeciwnika czyli standardowo na rzece na początku/na poolspotach/ tzw. antygangi do chronienia carry - generalnie proponuję obejrzenie repów (dotacommentaries polecam - przyjemnie się ogląda) i tam zobaczysz Wink

To by było na tyle - jak coś niejasne pisz to się poprawi. A i żeby nie było - nie jestem guru w większości kwestii więc prawdopodobieństwo tego że pieprzę głupoty jest całkiem duże Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DNt
Killing Spree
Killing Spree



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 2:13, 04 Sie 2010 Powrót do góry

1. Sprawa zmienila sie w najnowszej wersji. Od teraz, nie musisz dotykac creepow, masz gold z asyst, to w zupelnosci wystarcza lionowi, ktory ma 0 CS'ow i 20 deny na to, zeby kupic sobie power treadsy (albo moze arcane boots'y? roznie z tym moze byc), bo wiecej na cw to on nie potrzebuje. Jak dla mnie, wyjatkiem jest moment, gdy carry nie jest w stanie zblizyc sie do creepa, ktory jest w nieco wiekszej odleglosci, gdyz boi sie, ze przeciwnicy moga go sfragowac. No, i poza tym, lepiej jest zabic creepa, niz pozwolic przeciwnikom go zdeny'owac, prawda? Polegaj na instynkcie, ale pamietaj, ze jesli jestes na linii z carry, to wszystko, do czego ma dostep, nalezy do niego. Twoje sa deny i harassing.

2. Podczas gry nalezy obserwowac zachowanie przeciwnikow. Czasem warto, wracajac do bazy, biegajac, czy robiac cokolwiek, co wymaga nieco mniej skupienia, popatrzec na itemy przeciwnikow - one mowia o nich bardzo wiele. Wezme na przyklad wymienionego Atroposa - musisz wiedziec, kto jest najgrozniejszy z przeciwnikow. Zachowanie podczas bitwy zalezy od tego, jaki etap gry mamy.
Early game - zdecydowanie nukerow, czy takie rhasty, ktore nie zdarzyly rzucic ulti, albo wykorzystac calej many - bo caster bez many kompletnie nic nam nie zrobi. Carry w tej fazie gry, zakladajac, ze bedzie uczestniczyl w bitwie, nic nam nie zrobi, on i tak pewnie ucieknie, a jak nie, to sie go zabije przy okazji. Chyba, ze to jest hero jak Ursa - 3 fragi do 6 lvla - trzeba go lac.
Middle game - Tutaj carry zaczyna robic sie niebezpieczny, ale czasem gangerzy, tacy, jak powiedzmy Pandaren Brewmaster, potrafia zrobic nam znacznie wiecej niz carry w mid game. Trzeba trzezwo ocenic, kto nam sprawi najwiecej przykrosci
Late game - Focus carry. Co tu wiecej dodac? Po prostu rzucac w niego wszystko, eule, hexy, silence, amplify damage, ulti, kurczaki, wardy, salvy... no, moze troche za daleko zaszedlem.

3. Popatrz na itemy, bo zakladam, ze wszystkie postacie i ich skille znasz, a przynajmniej powinienes. Na podstawie itemow i znajomosci hero, mozesz latwo okreslic, kto sprawi druzynie duzo problemow, a kto malo.

4. Zalezy jaki frag. Wiadomo, druzyna, ktora ma 20 killi w piatej minucie, wygrala sobie gre, ale jezeli carry przeciwnika do 20 minuty ma staty 0/7 - mozna smialo powiedziec druzynie GJ! To carry decyduje o losie niedalekiej przyszlosci, wiec to jego nalezy chronic, a u przeciwnej druzyny - focusowac.

5. Jak dla mnie, itemem koniecznym na kazde CW jest magic stick. Hero bez niego ma o 1/4 mniejszy potencjal - naprawde to jest bardzo potezny item, choc niepozorny. A co do reszty - musisz pamietac, ze na pierwszym miejscu jest dobro druzyny. Chyba, ze jestes carry, wtedy mozesz pobawic sie w egoiste i zgarniac same itemy na dmg + cos na hp.
Dam jako przyklad Pugne - na pubie skladasz sobie na niego dagona, aghanima, orchida i inne pierdoly. Na CW warto miec Mekansm, albo/i pipe, bo to daje spory boost dla twojej druzyny i mimo, ze nie masz tych 30-40 damage'a, to jednak bedzie bardziej odpowiednie.

6. To zalezy od Ciebie. Jakimi bohaterami czujesz sie najlepiej, takimi powinienes grac. Jezeli to sa hero carry - ucz sie lasthitu. Bo dlaczego koreanscy naginacze nie graja 5 carry, skoro kazdy z nich potrafilby takich nas zniszczyc w kilkanascie minut? Dlatego, ze czuja sie lepiej jako gangerzy, czy supporterzy. Ja, na przyklad - nie wszystkimi bohaterami potrafie osiagnac wysoki CS, niektorzy sa po prostu nie dla mnie. Ale sa hero, z ktorych potrafie wyciagnac 120%, sa to bohaterowie typu semi-carry i nieco gangerow. Lubie farmic, bardziej niz gangowac.
- Jezeli lubisz gangowac, ale boisz sie, ze zbyt wiele od ciebie zalezy, to graj supportem.
-Jezeli lubisz gangowac i jestes bardziej pewny siebie, dokladnie co robic w bitwie i nie pogubisz sie - graj gangerem.
-Jezeli lubisz i umiesz farmic bardziej, niz gangowac, ale nie masz nic przeciwko gangom, graj semi-carry.
-Jezeli lubisz farmic i wychodzi ci to naprawde swietnie, jestes opanowany i wiesz co robic, by unikac glupiej smierci na kazdy mozliwy sposob - graj carry.

7. Rola carry jest zalezna od tego, jaki to jest hero. Ursa, na przyklad, jest carry, ale swietnie radzi sobie w early game - jego zadaniem jest, bardziej niz CS'owanie - zabijanie przeciwnikow. Musisz znac hero, jego mozliwosci. Jezeli wiesz, ze jestes w stanie zabijac - rob to.

8. Jak dla mnie, sa wyjatki hero, ktorzy moga siedziec w lesie na CW. Enigma, Chen, Enchantress - wiecej mysle, ze nie. Oczywiscie, nie maja tam farmic pol gry, tylko zdobyc odpowiedni level, oraz byc w pogotowiu, by w razie potrzeby pomoc kolegom z druzyny.

9. Tak, jak mowil Nupek - sa lepsze opcje. Sa hero bardziej przydatni i mniej przydatni. Dajmy na przyklad takiego Ogre Magi, ktory tu zostal poruszony. Ma stuna, ma slowa, ma duzo hp, ale co z tego? Jak mozemy miec pugne i jego uber warda, ktory niszczy hp przeciwnikom uzywajacym spelli? Albo Liona, bez zadnych itemow mozemy wyciagnac nim stuna, disabla, mana draina i nuke 600 dmg. Albo CM'ke, ktora daje aure regeneracji many calej druzynie, co jest niezwykle przydatne we wszystkim. Albo chociazby silencer na casterow przeciwnika. Bohaterowie powinni stanowic synergie, nie mozna brac wszystkiego co jest imba, tylko dlatego, jest imba.

10. Jak dla mnie, wardy dzielone sa na standardowe (na rzece - runy), ofensywne (niedaleko bazy przeciwnika) i defensywne (w poblizu naszej wioski). Standardowe umiesczamy na poczatku gry, gdy kontrola run jest najwazniejsza, ofensywne, gdy mamy przewage we fragach lub towerach nad przeciwnikiem, oraz defensywne, gdy sytuacja jest na odwrot, jak w ofensywnej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Andryij
Veteran
Veteran



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 466 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:14, 04 Sie 2010 Powrót do góry

Więcej tekstu się nie dało oO?

1-4.
Nie ma co wiele pierdzielić, to po po prostu kwestia 'skilla'. Grając w dotę hm... aktywnie (a nie jakieś pubzory tylko) po prostu się wie, kogo trzeba focusować. Na kogo rzucać disable. To po prostu się wie. A jak się nie wie, to zawsze można zapytać w wolnej chwili kogoś, kto wie lepiej (z drużyny). Jako ciekawostkę dodam, że niektórzy graja Bane+Euls+Necronomicon. I idzie to ogarnąć. Co do podstawowej roli supporta, to mylisz się i to bardzo. Support to nie jest ktoś kto będzie co 2 minuty kupował wardy i tyle. Supportem trzeba grać. I to dosyć dobrze. Inaczej jest to useless hero. Imo bycie dobrym supportem jest trudniejsze niż carry. Rzadko kiedy widywałem dobry support w tych naszych cw (jak to jeszcze się grało).

5.
Bzdura. Nie ma jednego słusznego itembuilda. Inna sprawa, jeżeli nie masz pojęcia o matematyce i grze - wtedy robisz co Ci każą. Jeżeli umiesz budować bohatera - robisz to sam. Chyba, że na wyraźne życzenie capa coś musisz zmienić (może ma w głowie jakąś szaloną strategię?)

6.
Gracz który ginie jak szmata przy oczywistych gangach i nie potrafi lasthitować nie powinien grać carry. A jak to jest? Każdy widzi...

7.
To się nazywa ricefarming i jest to możliwe gdy a). Gracz farmiący jest w stanie zrobić w 30 minut ~200cs, b) Drużyna jest w stanie utrzymać się 4vs5 bez poważniejszych kłopotów. Jest to trudniejsze niż myślisz, bo trzeba mieć podzieloną uwagę tak mniej więcej 30%-70% (30 na creepy a 70 na to co się dzieje na mapie). Musisz wykorzystywać KAŻDĄ sekundę na powiększenie swojego majątku i JEDNOCZEŚNIE być zawsze tam gdzie Cię potrzebuje drużyna (jeżeli potrzebuje).

8.
To mało widziałeś. Enigma/Chen w lesie to potęga. Do tego trzeba picknąć mocne linie i masz 2 solo za darmo. Dodatkowo Enigma i Chen są w stanie skleić porządne gangi (Tak samo Seer, ale tutaj jungling jest troszkę inny) i wspomóc boczne solo very much!

9.
Ogre jest sytuacyjny. Po 1, jest meele (co już jest wieeeeelkim minusem). Po 2, jest on taki nijaki. Najbardziej by się nadawał imo jako stunner-tank. Ale do tego trzeba mu poświęcić kogoś na linii (kiepski laning). A raczej nikt nie będzie babysittował Ogra. Widzę tylko dwa w miarę rozsądne sposoby grania Ogrem - Pierwszy to mocna nuke-linia (chociaż są do tego o wiele lepsi meele, np Tiny, Sven itepe) + single late carry (Mortred?) do buffowania. Drugi to roaming+wardy, coś a'la oldschoolowa Venge.

10.
Wardy to śliska kwestie. Ile razy można powtarzać 'wardy!' to ja już nie mogę zliczyć. Jeżeli grasz wardbiczem to musisz umieć je stawiać. Jeżeli nie umiesz, musisz się nauczyć. Ogólna zasada brzmi - wardów nigdy za wiele. Nawet jak nie stawiasz ich idealnie, a jest ich dużo to widać dużo. I to zawsze owocuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Parsival
Fresh Meat
Fresh Meat



Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Śro 11:45, 04 Sie 2010 Powrót do góry

Brpp napisał:
Poza tym ja nie odczuwam żadnego konfliktu. Nie wiem skąd ten pomysł przyszedł ci do głowy;)

:D

nupek napisał:
3. Kto jest kim? Hmm ... Casc gdzieś wysmarował jakiś sympatyczny artykuł odnośnie roli herosów w drużynie - zapraszam do lektury

Czytałem z 2 miesiące temu. W tym poradniku jest opisana każda z możliwych ról bohaterów. A to nie o to tutaj chodziło.

nupek napisał:
8. Forest na cw jest moim zdaniem pomysłem kiepskim bo w przeciwieństwie do puba będzie szedł co chwila gang do lasu lub zblokują Ci creepspoty.

And napisał:
To mało widziałeś. Enigma/Chen w lesie to potęga.

To może jakiś replay?:P

nupek napisał:
generalnie proponuję obejrzenie repów

Repów to ja już obejrzałem za dużo. A żeby to zrozumieć to jednak musiałem przeczytać tą uproszczoną zasadę;)

And napisał:
Co do podstawowej roli supporta, to mylisz się i to bardzo

Ja tutaj raczej zadaje pytania;)

And napisał:
Imo bycie dobrym supportem jest trudniejsze niż carry

Mógłbyś rozwinąć? O.o

And napisał:
Bzdura. Nie ma jednego słusznego itembuilda

I znowu :P Ja w tym temacie nic nie stwierdzam. Nie chodzi o to, że nie wiem co składać, a o to, że na CW zazwyczaj mam podawany build.


Dzięki za odpowiedzi. :)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Parsival dnia Śro 12:10, 04 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Andryij
Veteran
Veteran



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 466 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:04, 04 Sie 2010 Powrót do góry

Bycie dobrym supportem to:
a) dawanie swojemu carry poczucia luzu. Odganianie przeciwnika w linii, robienie mu bezpiecznej farmy (wizja)
b) jest to też niszczenie carry przeciwnika. Ciągłe gangi, nękanie, nie pozwalanie mu farmić.
c) do tego, trzeba non-stop wiedzieć co się dzieje na mapie, móc się teleportować w mgnieniu oka aby pomóc.
d) trzeba dooobrze ogarniać bitwy. Użyć kluczowego stuna czy nuke. Uleczyć w ostatniej chwili sojusznika
e) nie można feedować. Trzeba biegać z itemami klasy Magic Wand i Bracer i być użytecznym.

Brzmi to kosmicznie porównując z zadaniami carry
a) nie ginąć
b) farmić
c) kliknąć właściwego przeciwnika w bitwie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Parsival
Fresh Meat
Fresh Meat



Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Śro 19:41, 22 Wrz 2010 Powrót do góry

Lol. Dawno tu nie zaglądałem.
Zawsze gdy mam jakieś pytanie to w ostatniej chwili i tak je zapominam, więc moglibyście odpowiedzieć na kilka tych, które jeszcze pamiętam?

1. Minęło już chyba wystarczająco dużo czasu od premiery wersji 6.68. Jakieś opinie, wskazówki? Np. co z nowymi itemami? Przydatne? Kiedy powinno się je kupować?

2. Znacie może jakiś tutorial dotyczący run? Chodzi głównie o iluzje. Oczywiście tego typu tutoriali jest w necie od groma, ale oczekiwałbym czegoś więcej niż pseudo mądrych wskazówek typu "just leave your illu at the rune spot so they can scout for the next rune" (przypominam, że czas trwania iluzji wynosi 75 sek).
Chodziłoby mi bardziej o coś TEGO typu. Z tego co pamiętam to były ze dwie akcje tego typu jeszcze. Ogólnie to polecam filmik, jeśli ktoś go jeszcze nie widział (jest opcja HD!).
Dobrze byłoby znać takie tricki, bo obecnie nie za bardzo wiem co robić z iluzjami. Zazwyczaj rzucam je na pałę gdzieś z komendą na atak i czasem jakiś frajer zużyje ulti czy coś :P

3. Dlaczego tak właściwie w SoIu panuje bezwzględna zasada, że tridy MUSZĄ być zawsze i wszędzie na str, bo inaczej nub? Pamiętam jak mnie często za to jechaliście na początku, a ja bazowałem na wiedzy z wielu repów gosu graczy...

4. Częsty dylemat. Kiedy tangosy, a kiedy salwa?

5. Jak ołnić ESem?:( A może inaczej - jak ołnić ESem na pubie, gdzie zewsząd otaczają cię nuby? Nie widzę problemu w zgarnianiu fragsów z pomocą jednego ogarniętego gracza, który wie co zrobić, gdy jego wróg z linii nagle zostaje przyblokowany fissurem i szuka wyjścia.
Da się jednak cokolwiek zrobić w grze samemu? Nie ma co raczej liczyć na tych, co po walnięciu fissure dopiero ogarniają co się właśnie stało, mimo że spingowałeś minimapę przed akcją. Albo takich, co nie wiedzą, że cd fissure wynosi tylko 15 sekund i można go użyć dwa razy na akcję.


Z góry dzięki za odpowiedzi :)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Parsival dnia Śro 19:43, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Andryij
Veteran
Veteran



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 466 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:07, 22 Wrz 2010 Powrót do góry

1. Whatever. Nowa dota jest fajna.
2. Nie rozumiem. Tutorial do run? Wystarczy trochę pomyśleć i można zrobić z nimi coś korzystnego. 'ukryć' jedną jakby gangowała (ale tak żeby przeciwnik widział i się bał), robić pulle, blokować modelem, rzucać lekko do przodu żeby przeciwnik zabił...
3. A to już wiesz... Niektórzy tak mają. Dla mnie ktoś kto się upiera że treadsy tylko i wyłącznie str i tak mają być to nub.
4. Gdzie tu dylemat? Tango+salwa.
5. Srsly. Kupujesz mom+buriza i ownujesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Emhyr var Emreis
Veteran
Veteran



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:16, 22 Wrz 2010 Powrót do góry

1. Nowe itemy? A wszystkie są fajne, kupuj kiedy pasuje Razz
2. Możesz np. roshka blokować iluzjami i go lać Razz (ale tylko blokowac - nie atakowac, bo znikną), generalnie runy to runy - warto je mieć Wink
3. W sumie kiedyś myślałem, że inne są useless ... teraz korzystam ze wszystkich w zależności od potrzeb Wink
4. A to już zależy co lubisz - jak się nastawiasz na spokojny farming bez zbierania tony damage na pysk to lepiej imo tango - jak jedziesz ostro na killa i tracisz zwykle 3/4 hp to lepiej salva ... a w sumie można zawsze i to i to kupić ^^
5. A był na DC taki rep z ultimate carry esem Very Happy Ale tak serio to jak grasz z kretonami to nie grasz na roama bo szkoda expa i farmy - fast dagger+agha i będziesz ownić ... albo mom+bf+buriza (jak pierdolniesz crita na totemie to nie ma ch*** we wsi) Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Parsival
Fresh Meat
Fresh Meat



Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Śro 21:15, 22 Wrz 2010 Powrót do góry

Cytat:
A wszystkie są fajne, kupuj kiedy pasuje

A kiedy pasuje?Razz
Cytat:
teraz korzystam ze wszystkich w zależności od potrzeb

W takim razie kiedy używać agi?

Cytat:
(jak pierdolniesz crita na totemie to nie ma ch*** we wsi)

Hehe Razz Muszę spróbować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sklej
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 524 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 15:41, 23 Wrz 2010 Powrót do góry

Parsival napisał:
Cytat:
teraz korzystam ze wszystkich w zależności od potrzeb

W takim razie kiedy używać agi?


1. Jak grasz agi herosem i sobie farmisz i nic Cie nie leje.
2. Jak chcesz użyć butli/sticka a jest akurat chwilowy spokój - przełączasz na agi i dostajesz więcej i hp i many (po późniejszym przełączeniu na inny atrybut).
3. Jak grasz agi herosem i masz zamiar mieć iluzje (runa/manta/mirror image itp.) przełączasz na agi bo iluzje zadają dmg od statów (czyli od PT też).

Generalnie agi herosem włączasz na str jak czujesz jakieś zagrożenie (chyba że cały czas czujesz - wtedy włączasz agi jak akurat nie czujesz Very Happy) i na int jak potrzebujesz tej kapinki więcej many.


Parsival napisał:
1. Minęło już chyba wystarczająco dużo czasu od premiery wersji 6.68. Jakieś opinie, wskazówki? Np. co z nowymi itemami? Przydatne? Kiedy powinno się je kupować?


Soul ring jest fajny. Grałem ostatnio Leoricem z tym itemem i powiem że pare razy "umożliwił" mi reinkarnację (SR daje 150 many a reinkarnacja kosztuje 140 - super sprawa).

Co tam jeszcze jest. Aaa te buty. No nie wiem - trochę długi mają cooldown i trochę mało dają many, ale za to są tanie i fajnie sie je składa. Ja ich zazwyczaj nie kupuję - wolę PT (te magiczne +10), albo PB (czasem można nieźle zaskoczyć przeciwnika, bo prawie nikt ich teraz nie składa no i +24dmg nie kosztujące slota).

Jakiś jeszcze item doszedł?


Parsival napisał:
oczekiwałbym czegoś więcej niż pseudo mądrych wskazówek typu "just leave your illu at the rune spot so they can scout for the next rune" (przypominam, że czas trwania iluzji wynosi 75 sek)


To całkiem dobra wskazówka. Przecież czasem podnosi się runę później (a nie od razu jak się pojawi) ew. można użyć jej później z butelki (wystarczy 46 sekund po jej pojawieniu się i już może służyć do scoutowania następnej).
Co do tego blokowania to jest to trudna rzecz. Powiem tylko, że żeby to się udawało musisz dać auto-attack herosem na przeciwnika, a samemu kontrolować iluzję którą blokujesz (tak mi się przynajmniej wydaje).


Parsival napisał:
5. Jak ołnić ESem?


Zfarm się, machnij ze dwa tripple kille, BFury, MoM, Agha, AC i masz odpowiedź.


Parsival napisał:
4. Częsty dylemat. Kiedy tangosy, a kiedy salwa?


Byle nie maska śmierci na start i już jest dobrze.



Jedna rzecz mi się ciut nie podoba (ale to już od kilku wersji) - ten delay na teleporcie jak się przenosisz jako kolejna osoba. Strasznie mnie to drażniło na początku (teraz to już tylko sobie zabluzgam pod nosem Wink)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Parsival
Fresh Meat
Fresh Meat



Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw 16:38, 23 Wrz 2010 Powrót do góry

Cytat:
Soul ring jest fajny.

Soul ring to akurat wynalazek wersji 6.67 :>
A do 6.68 doszedł jeszcze Venom Orb.


Co do tej iluzji to daj spokój Razz Moim zdaniem całkowity bezsens.

A ten delay to dość ciekawa sprawa. W sumie nie wiem czemu go wprowadzili... IceFrog musiał mieć naprawdę grubą rozkminę. Wiele osób teraz failuje i przerywa tp Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Andryij
Veteran
Veteran



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 466 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:01, 23 Wrz 2010 Powrót do góry

Ten orb z poisonem to jest imo najgorszy item w całej grze. Naprawdę. Nie daje on NIC. A kosztuje kupę kasy (dla potencjalnego nabywcy czyli supporta).

Czemu delay? Przyspieszenie gry. Z tego samego powodu wprowadził glyph, gold za asysty itd.

W 6.68 najfajniejsze jest to, że to wciąż jest DotA. I można grać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)